جریان‌های منحرف غدیر را به حاشیه بردند
کد خبر: 3836006
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۷
آیت‌الله مظاهری در پیامی به جشنواره شعر نهج‌البلاغه:

جریان‌های منحرف غدیر را به حاشیه بردند

گروه فرهنگی ــ آیت‌الله مظاهری در پیامی به اختتامیه جشنواره شعر نهج‌البلاغه گفت: جریان‌های منحرفی تمام توان خود را به کار گرفتند تا حادثه غدیر با حقیتی که دارد به حاشیه رانده شود و غریب و مسکوت بماند.

جریان‌های منحرف غدیر را به حاشیه بردند

به گزارش ایکنا از اصفهان، ‌متن پیام آیت‌الله العظمی حسین مظاهری، مرجع تقلید شیعه روز گذشته، 27 مردادماه در اختتامیه جشنواره شعر نهج‌البلاغه قرائت شد.

متن این پیام بدین شرح است: ‌
«بسم االله الرحمن الرحیم، جشنواره بین‌المللی شعر نهج‌البلاغه را که به منظور بهره‌گیری از زبان فاخر شعر و ادب فارسی در راستای ترویج معارف والای علی(س) و تعالیم حیات‌بخش کتاب مقدس نهج‌البلاغه برگزار می‌گردد، گرامی می‌دارم. امید می‌دهیم که سعی مشکور شاعران، فرهیختگان و متصدیان جشنواره در پیشگام با کرامت امیر مومنان مولای متقیان(ع) به بهترین وجه پذیرفته گردد.

هم آموز‌های انسان‌ساز نهج‌البلاغه و هم گفتمان سرنوشت‌ساز غدیر که اینک جشنواره شما شاعران و ادیبان در آستانه آن یوم‌الله بزرگ برگزار گردیده است، باید همواره با بهره‌گیری از زبانه‌های گوناگون علمی، پژوهشی، تقلیدی و ترویجی و نیز هنری و ادبی توصیف و تبیین گردد.

کتاب شریف نهج‌البلاغه مشتمل بر تعالیمی است که نیاز جامعه امروز ما است و اگر با دقت علمی و ذوق ادبی بدان پرداخته شود، ظرفیت عظیمی برای تحقق فرهنگی و اخلاقی ایجاد خواهد نمود.

رخداد مبارک و سرنوشت‌ساز غدیر نیز در زمان و دوره خود، بر اثر همدستی جهل و عناد به یک فرهنگ جامع و کامل تبدیل نشد و از این رو اگرچه سخنی بود بزرگ و حادثه‌ای بود عظیم، اما با دسیسه‌های دشمنان حق و حقیقت، در مسیر تاریخ و زمان به دست فراموشی سپرده شد و جریان‌های منحرفی تمام توان خود را به کار گرفتند تا این حادثه با محقیت به حاشیه رانده شود و غریب و مسکوت بماند و شد که شد.

اینک باید همه عالمان، حقیقت‌جویان و فرهیختگان توان علمی و ظرفیت فرهنگی خود را در مسیر احیا و توسعه و تعمیق فرهنگ و آموزه‌های نهج‌البلاغه به کار گیرند، تا به یاری خداوند تعالی و عنایت امیرمومنان علی(ع)، جامعه‌ای هر چه نزدیک‌تر با فرهنگ و تعالیم حیات‌بخش و انسان‌ساز داشته باشیم. از تلاش و اهتمام همه شما عزیزان قدردانی و تشکر می‌کنم و هدیه مولا متقیان علی(ع)، را برای شما از خداوند منان مسئلت می‌کنم.»
انتهای پیام

captcha