اجرای بیش از ۱۰۰۰ عنوان برنامه به مناسبت عید غدیر در همدان
کد خبر: 3836009
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹

اجرای بیش از ۱۰۰۰ عنوان برنامه به مناسبت عید غدیر در همدان

گروه اجتماعی ــ دبیر اجرایی بنیاد غدیر استان همدان از اجرای جشن بزرگ امامت و‌ ولایت در استان ‌خبر داد و گفت: بیش از هزار برنامه ویژه عید غدیر ‌برگزار می‌شود.

اجرای بیش از هزار عنوان برنامه در دهه امامت و ولایت در همدانبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید‌مرتضی حسنی‌حلم، دبیر اجرایی بنیاد غدیر روز گشذته، 27 مردادماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به اهمیت برگزاری جشن عید غدیر اظهار کرد: عید غدیر بزرگداشت ارزش‌های دینی و انسانی بوده و اگر اهمیت عید غدیر به درستی بازگویی شود فضائل انسانی مورد تکریم قرار خواهد گرفت.

وی بیان کرد: عید غدیر خم، عید حاکمیت سیاسی اسلام بوده و اقتدا به مقام علی‌بن‌ ابی‌طالب(ع) در حاکمیت، هدایت، عدالت، قضاوت و گذشت است به ویژه برای کسانی که در جامعه مسئولیتی دارند.

دبیر اجرایی بنیاد غدیر با اشاره به اعمال روز عید غدیر گفت: آنچه زیبایی و کرامت انسانی را به همراه دارد همگانی شدن فرهنگ غدیر همانند فرهنگ عاشورا بین مردم است.

وی با اشاره به برنامه‌های تبیین‌ شده برای بزرگداشت عید غدیر در استان همدان افزود: برنامه‌های عید در ۹ شهرستان به صورت عمومی و مردمی برگزار می‌شود و در شهرستان همدان، فامنین و کبودراهنگ راهپیمایی عظیم غدیری صورت خواهد گرفت.

حسنی‌حلم نورافشانی در شب عید در سراسر استان، جشن بزرگ ولایت بعد از نماز مغرب و عشا با همکاری شهرداری در میدان امام خمینی(ره) و برگزاری جشن ولایت در روز سه‌شنبه در پارک کودک را از برنامه‌های ویژه دانست و گفت: راه‌اندازی کارناوال بزرگ شادی در شهر که در آن ۱۱۰ خودرو با اهدای ۱۱۰ هدیه، از ساعت ۸ صبح حرکت کرده و حاوی پیام مهر هستند.

وی ادامه داد: جشن غدیر نیز در روز عید غدیر بعد از نماز مغرب در مجتمع تفریحی ـ توریستی عباس‌آباد برگزار می‌شود و جشن دیگری ویژه بانوان در حسینیه بیت‌العباس تدارک دیده شده است.

دبیر اجرایی غدیر استان اهدای نان رایگان به مستمندان تحت عنوان «زیارت علوی»، پویش توزیع نان و سبزی در سراسر استان تحت عنوان «لقمه ضیافتـ، برگزاری ایستگاه‌های صلواتی با همکاری اصناف استان، اطعام با بیش از ۲۰ هزار پرس غذا در روز عید غدیر و برگزاری همایش‌های گوناگون از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) برای مددجویان را از دیگر برنامه‌ها دانست.

وی همچنین از اعزام ۲۰۰ مبلغ به سراسر استان از سوی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خبر داد و گفت: اداره‌کل اوقاف و امور خیریه نیز از برگزاری ۱۰۰ عنوان برنامه در این ایام خبر داده و نمایشگاهی با طراحی نام مبارک امام علی(ع) به خط‌های مختلف نیز از سوی حوزه هنری برپا خواهد شد.‌

حسنی‌حلم مسابقات ورزشی تحت عنوان جام علوی را برنامه دیگر ویژه عید خواند و اضافه کرد: هتل‌های سطح شهر طی اقدامی خودجوش مسافرانی که نام آنها علی و محمد باشد را با ۵۰ درصد تخفیف میهمان می‌کنند.

وی در پایان اظهار کرد: راهپیمایی عید غدیر در همدان در روز سه‌شنبه، 29 مردادماه ساعت ۱۰:۳۰ در میدان امام(ره) آغاز می‌شود و نونهالان و نوجوانان با طی مسیر به حسینیه امام خمینی(ره) رفته و ضمن بهره‌مندی از برنامه‌های شاد، با نماینده ولی‌فقیه در استان تجدید بیعت می‌کنند و روحانیان و عموم مردم با تجمع در امامزاده عبدالله(ع) از اجتماع بزرگ غدیری حمایت خواهند کرد.

انتهای پیام

captcha