تشریح جزئیات مسابقات قرآن سپاه/ مجازی شدن مرحله منطقه‌ای
کد خبر: 3836012
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴

تشریح جزئیات مسابقات قرآن سپاه/ مجازی شدن مرحله منطقه‌ای

گروه مسابقات ــ سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن سپاه این روزها در مرحله مقدماتی در سراسر کشور در حال برگزاری است و مرحله استانی آن نیز از شهریورماه آغاز خواهد شد.

تشریح جزئیات مسابقات قرآن سپاه / مجازی شدن مرحله منطقه‌ای

سیدمهدی گتمیریان، کارشناس دارالقرآن سپاه در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به آغاز فرایند برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن سپاه به برنامه زمانی این مسابقات در مراحل مقدماتی، استانی و نهایی اشاره کرد و گفت: مرحله مقدماتی این مسابقات از ابتدای مردادماه در دو بخش بانوان شاغل و آقایان وظیفه و پایور آغاز شده است و تا پایان این ماه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه مرحله استانی یا نیمه‌نهایی این مسابقات نیز تا پایان شهریورماه ادامه دارد،‌ افزود: از مهر تا آبان‌ماه نیز شاهد برگزاری مرحله ارزیابی در مرحله منطقه‌ای هستیم. مرحله نهایی نیز بر اساس برنامه‌ای که در نظر گرفته شده است، آذرماه و به میزبانی مشهد برگزار می‌شود. این مسابقات در بخش بانوان و آقایان به فاصله زمانی یک ماهه برگزار خواهد شد.

گتمیریان همچنین به اضافه شدن مرحله منطقه‌ای به این مسابقات از دوره گذشته اشاره و تصریح کرد: سال گذشته و در سی و هفتمین دوره برای افزایش سطح کیفی مسابقات در مرحله نهایی، اقدام به اضافه کردن مرحله منطقه‌ای کردیم. در این مرحله کشور به 10 منطقه تقسیم شد و نفرات برتر استانی پس از راه‌یابی به مرحله منطقه‌ای در این مرحله نیز مورد ارزیابی مجدد داوران قرار گرفتند تا برگزیدگان این مرحله به دور نهایی مسابقات راه پیدا کنند.

کارشناس دارالقرآن سپاه در ادامه به تغییر شیوه برگزاری مرحله منطقه‌ای اشاره و اظهار کرد: امسال اتفاق خوبی که رخ داده مجازی شدن مرحله منطقه‌ای بوده است، در حالی که سال گذشته ارزیابی‌های منطقه‌ای به صورت حضوری بود، امسال این شیوه تغییر کرده و به صورت مجازی صورت خواهد گرفت. در این روش،‌ تلاوت‌های برتر مرحله منطقه‌ای که توسط یک تیم داوری ثابت، ارزیابی می‌شود، شناسایی و برای حضور درمرحله کشوری دعوت می‌شوند.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به برگزاری کارگاه‌های مهارت افزایی با حضور اساتید برجسته کشوری همزمان با برگزاری مرحله کشوری این مسابقات اشاره کرد و گفت: امسال سپاه توانست در هر دو بخش بانوان و آقایان رتبه اول مسابقات قرآن نیروهای مسلح را با اختلاف امتیاز بسیار به دست بیاورد. این موضوع حاصل برنامه‌ریزی دقیقی که برای مهارت افزایی و ارتقاء سطح فنی صورت گرفته، بوده است.

گتمیریان در مورد میزان استقبال از این مسابقات در بین کارکنان سپاه نیز گفت: این مسابقات در ادوار گذشته معمولاً با حضور حدود هشت هزار نفر بوده است، با توجه به اینکه مرحله مقدماتی همچنان در جریان است، تا کنون آمار شرکت کنندگان این دوره احصاء نشده است اما پیش‌بینی می‌شود امسال با استقبال بیشتری نسبت به سال‌های قبل مواجه باشیم.

انتهای پیام 

captcha