جشن ولایت علوی در بقاع متبرکه داورزن
کد خبر: 3836042
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲

جشن ولایت علوی در بقاع متبرکه داورزن

کانون خبرنگاران نبأ ــ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه داورزن گفت: جشن ولایت علوی در چهار بقعه متبرکه این شهرستان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حسین خانی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان داورزن از توابع استان خراسان رضوی در گفت‌و‌گو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، گفت: به مناسبت فرارسیدن عید سعید غدیر غم که از اعیاد بزرگ مسلمین است؛ در چهار بقعه متبرکه شهرستان، امامزاده بی‌بی‌علیه خاتون، امامزاده سیداسماعیل بهمن‌آباد، امامزاده ابوطالب بیزه و امامزاده سیدناصر چشام مراسم جشن غدیرانه برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه این مراسم‌ها با برنامه‌های متنوع مذهبی و فرهنگی، از جمله همایش بانوان ولایی، تجلیل از سادات و مسابقات همراه است، بیان کرد: شهرستان داورزن دارای 25 بقعه متبرکه عظیم‌الشأن است که همه ساله شاهد زائران و مجاوران از سراسر کشور است؛ هدف از برگزاری مراسم‌های مناسبتی از قبیل اعیاد و موالید و شهادت ائمه اطهار(ع)، تکریم ائمه اطهار(ع) و در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و توجه بیشتر مردم به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.
اجرای نیت موقوفه 100 ساله در غدیر
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه داورزن گفت: از محل موقوفه مرتبط در روز عید غدیر بسته‌های مواد غذایی برای اطعام مستمندان و فقرا در نظر گرفته شده است که در روز عید غدیر در این شهرستان توزیع خواهد شد.
حجت‌الاسلام خانی با اشاره به اطعام و توزیع بسته‌های مواد غذایی از محل موقوفات این شهرستان برای فقرا و نیازمندان همزمان با عید ولایت، بیان کرد: از جمله این موقوفات می‌توان به موقوفه میرزاعلی محمد با 12 ساعت آب و اراضی قنات نامی روستای نامن و 24 ساعت آب و اراضی قنات علی‌آباد بخش باشتین که وقف بر فقرا و مستحقین در ایام عید غدیر برای مصارف فقرا است، اشاره کرد.
وی با بیان اینکه برای مصرف این موقوفه  قید مکان ثبت نشده است، گفت: سال وقف این موقوفات ۱۳۳۱ هجری قمری در حدود ۱۰۹ سال قبل است.
علی‌اکبر ملکی
انتهای پیام
captcha