فعالیت ۱۵۰ هیئت مذهبی در دامغان
کد خبر: 3836085
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲

فعالیت ۱۵۰ هیئت مذهبی در دامغان

گروه اجتماعی ــ رئیس اداره تبلیغات اسلامی دامغان با اشاره به اینکه ۲۵۰ هیئت مذهبی در این شهرستان فعالیت دارند، گفت: از این تعداد، ۱۵۰ هیئت در مناسبت‌های مذهبی طول سال فعال هستند.

فعالیت 150 هیئت مذهبی در دامغان

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام حسین صبوری، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دامغان صبح امروز، 28 مرداد در همایش راهبردی هم‌اندیشی و تبادل نظر هیئت‌های محور و شاخص دامغان با موضوع هیئت، خانواده و محرم با اشاره به اینکه از ۲۵۰ هیئت موجود در دامغان، ۱۵۰ هیئت فعال هستند، گفت: با توجه به فرارسیدن ایام محرم، هیئت‌های مذهبی باید تمام مسائل فرهنگی و شأن و منزلت سرور و سالار شهیدان را رعایت کنند تا مراسم عزاداری‌ها در سطح شهرستان به‌خوبی برگزار شود.

وی ادامه داد: با توجه به دسیسه‌های فرهنگی دشمنان در قالب هجمه‌های فرهنگی، هیئت‌های مذهبی باید برای ارتقای فرهنگ دینی در جامعه که مهم‌ترین راه مقابله با دسیسه‌های فرهنگی دشمنان است، تلاش کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دامغان با تأکید بر اینکه هیئت‌های مذهبی پرورش‌دهنده جوانان و نوجوانان هستند که وجود آن‌ها از این بابت دارای برکات فراوانی برای جامعه است، بیان کرد: ترویج معارف دینی و اسلامی در جامعه از ضرورت‌هاست و ماه محرم و صفر بهترین فرصت برای انجام تبلیغ معارف ناب محمدی(ص) است.

صبوری اعزام روحانی به مساجد، تکایا، هیئت‌های مذهبی برای تبیین معارف اسلام، اعزام مداح به هیئات مذهبی و برگزاری جلسات توجیهی ویژه مداحان را از اقدامات تبلیغات اسلامی دامغان برشمرد و افزود: نظارت بر فعالیت‌های روحانیان، مداحان و هیئات مذهبی و اقامه نماز جماعت اول وقت در مجالس مذهبی از سوی روحانیان توسط این اداره پیگیری می‌شود.

انتهای پیام

captcha