وقوع یک طلاق به‌ ازای هر ۴ ازدواج در خرم‎آباد
کد خبر: 3836090
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳

وقوع یک طلاق به‌ ازای هر ۴ ازدواج در خرم‎آباد

گروه اجتماعی ـ فرماندار خرم‎آباد کودکان کار، تکدی‌گری و طلاق را از آسیب‌های اجتماعی در خرم‌آباد ذکر کرد و گفت: روند تصاعدی طلاق در استان و کشور را شاهدیم و در شهرستان خرم‎آباد نیز به‌ ازای هر چهار ازدواج یک طلاق رخ می‎دهد.

وقوع یک طلاق به‌ازای هر ۴ ازدواج در خرم‎آبادبه گزارش ایکنا از لرستان، اسد عبداللهی، فرماندار خرم‎آباد یک‎شنبه، بیست و هفتم مرداد در نشست شورای اداری استان لرستان، با بیان این‌که خرم‌آباد یک سوم جمعیت استان را دارد، گفت: ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار از اعتبارات استانی، نفت، گاز و توازن برای خرم‌آباد لحاظ شده که این رقم غیر از اعتبارات سیل، توازن منطقه‌ای، پروژه‌های ملی و جرایم رانندگی است.

وی اضافه کرد: همچنین ۲۱.۲ درصد اعتبارات سال جاری استان را به خرم‌آباد داده‌اند که این رقم نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد و برای ۳۰۰ پروژه که بناست امسال در این شهرستان اجرایی شود هزینه خواهد شد.

عبداللهی با بیان این‌که یکی‌ از مشکلات این شهرستان، شرایط سخت اداره کردن جامعه است و متأسفانه با کمبود نیروی انسانی در فرمانداری و بخشداری این شهرستان مواجه هستیم، اضافه کرد: سیل در این شهرستان تخریب زیادی را به بار آورد به‌طوری‌که ۴۱۷۲ منزل مسکونی ۱۰۰ درصد تخریب شدند و یا نیاز به تعمیر دارند.

وی با بیان این‌که همچنین در جریان سیل در خرم‎آباد ۳۵ روستا دچار رانش زمین شدند که براساس بارندگی‌های پیش رو قطعاً با مشکلاتی مواجه خواهیم شد، بیان کرد: در جریان این سیل همچنین بسیاری از زیرساخت‌های شهرستان از بین رفته است.

فرماندار خرم‎آباد بیان کرد: در شهرستان خرم‌آباد در جریان سیل ۳۵ روستا دچار رانش زمین شدند که بر اساس بارندگی‌های پیش رو قطعاً با مشکلاتی مواجه خواهیم شد. همچنین بسیاری از زیرساخت‌های شهرستان از بین رفته است.

عبداللهی افزود: در شهرستان خرم‌آباد در اواخر سال 97 و اوایل سال ۹۸ سه سیل متوالی به‌ وقوع پیوست، همچنین در روز دوازدهم فروردین کمتر از ۱۵ ساعت شاهد ۱۶۰ میلی‎متر بارندگی در این شهرستان بودیم.

وی میزان خسارت وارد شده به زیرساخت‌ها و تأسیسات شهر خرم‌آباد را 1933 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: دومین مشکل این شهرستان مشکل اجتماعی ـ فرهنگی است که بخشی از آن آسیب‌های اجتماعی را شامل می‌شود.

این مقام مسئول یادآور شد: روند تصاعدی طلاق در استان و کشور را شاهدیم و در شهرستان خرم‎آباد نیز به‌ ازای هر چهار ازدواج یک طلاق رخ می‎دهد. همچنین کودکان کار، تکدی‌گری و ... از دیگر آسیب‌های اجتماعی خرم‌آباد است.

عبداللهی با اشاره به این‌که فضای مجازی بیشترین انتقادها را از دولت می‌کند، گفت: با توجه به این‌که حال و هوای انتخاباتی در پیش داریم این فضا حاکم شده و نیاز است مدیریت شود البته از انتقادهای سازنده استقبال می‌کنیم.

وی بیکاری را مشکل دیگر خرم‌آباد عنوان کرد و با اشاره به وضعیت برخی پروژه‌ها در این شهرستان گفت: کتابخانه مرکزی یکی‌ از پروژه‌هایی است که ۱۲ سال عملیات اجرایی آن آغاز شده و هنوز به اتمام نرسیده است، همچنین سیستم آبرسانی سد ایوشان که برای کشاورزی طراحی شده بود به پایان نرسیده است.

وی افزود: مشکلات خاصی در حوزه گردشگری داریم، با توجه به این‌که تعداد گردشگران به سمت خرم‌آباد در حال افزایش است به‌گونه‌ای که در آخرین آماری که داریم بین ۱۷ تا ۱۸ هزار بازدید کننده از قلعه فلک‎الافلاک داشته‌ایم و 2500 خودرو به آبشار بیشه تردد کردند اما زیرساخت‌ها جوابگو نیست و زمین این منطقه دچار رانش می‎شود، نیاز است که برای این مسئله تدابیری اندیشیده شود.

فرماندار خرم‎آباد با اشاره به مشکلات شهرداری عنوان کرد: متأسفانه نیروی زیادی در این شهرداری‌ها جذب شده است که توان پرداخت حقوق به کارکنان آن‌ها وجود ندارد.

انتهای پیام

captcha