مسجد، جایگاه قرآنی دارد/ لزوم هوشمندسازی مساجد
کد خبر: 3836210
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱

مسجد، جایگاه قرآنی دارد/ لزوم هوشمندسازی مساجد

گروه اجتماعی ـ مدیركل تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینكه مساجد جایگاه قرآنی دارند و خداوند در قرآن به مسجد اشاره كرده است، بر لزوم هوشمندسازی این مكان‌ها و ارتباط این مكان‌ها با تكنولوژی‌های روز دنیا و فضای مجازی تأكید كرد.

حجت‌الاسلام محمدصادق مهرابی، مدیركل تبلیغات اسلامی فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به در پیش‌رو بودن روز و هفته جهانی مساجد گفت: یكی از نمادهای برجسته دین مبین اسلام، مسجد است.
وی افزود: مسجدی كه به صراحت در قرآن كریم بدان اشاره شده است آیه و سوره خاص مساجد در قرآن كریم وجود دارد، بر همین اساس است كه نه تنها یك هفته به نام مسجد باید نامگذاری شود بلكه باید تمام سال حضور در مسجد و فعالیت‌های مسجدی داشته باشیم از این حیث كه مسجد محل ارتباط با خداوند و محل دعا و راز و نیاز و ارتباط گیری و آشنایی با یكدیگر و مودت مسلمانان است كه در آن می‌توانیم همدیگر را ببینیم و از مشكلات همدیگر با خبر شویم.

 

اولین اقدام پیامبر(ص) احداث مسجد بوده است
مهرابی با یادآوری اینكه اولین اقدام پیامبر(ص) ایجاد مسجد بوده است، گفت: پیامبر(ص) تمام برنامه‌های صدر اسلام را اعم از فرماندهی جنگ، كمك به ایتام، وعظ و حكمت، قضاوت و غیره را در مسجد انجام می‌دادند.
مدیركل تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینكه آن چیزی كه اسلام را جلو برد، فعال بودن مساجد است، گفت: امروز هم هرچقدر مساجد فعال باشند مشكلات كمتر بوده و برعكس آن هرچه قدر مساجد كم‌رونق باشند، مشكلات اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی بیشتر خواهند بود لذا نكته اول در رابطه با مسجد این است كه مسجد یك پیام و جایگاه قرآنی است و توجه به آن توصیه و تأكید خداوند در قرآن است.
وی یادآور شد: باید در تمام طول سال با مساجد عجین شد زیرا مسجد بركات زیادی دارد نظیر ارتباط گیری با خیران و مؤثران محل، افزایش انس با قرآن، محلی برای برپایی محافل قرآنی، تجمع هیئات مذهبی و غیره كه تمام این كارها را می‌توان با محوریت مسجد انجام داد.

 

جلسات اداری را می‌توان در مسجد برپا كرد
مهرابی بیان كرد: امروز هم یكی از ضرورت‌های جدی امروز، بازگشت به مسجد است؛ چه خوب است كه جلسات مختلف در مسجد برگزار شود و استانداری و شورای شهر و غیره جلسات خود را در مسجد برپا كرده و آموزش و پرورش نیز برنامه‌های فوق برنامه در مسجد برپا كنند تا دانش‌آموزان با فضای مسجد آشنا شوند.

 

زمینه ازدواج آسان در مساجد را فراهم آوریم
مدیركل تبلیغات اسلامی فارس با تأكید بر اینكه باید زمینه‌ای فراهم شود تا مساجد از صبح تا شب مشغول باشند، گفت: چه اشكالی دارد كه در فضای مساجد و حسینیه‌ها، ازدواج آسان برای جوانان را دنبال كنیم.
وی همچنین بر لزوم هوشمند‌سازی مساجد و ارتباط این مكان‌ها با تكنولوژی‌های روز دنیا و فضای مجازی و استفاده از این ظرفیت‌ها تأكید كرد و گفت: باید با استفاده از تكنولوژی فضای مجازی، شبكه‌سازی مساجد جهان اسلام را انجام دهیم.
مهرابی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینكه سازمان تبلیغات اسلامی در كنار شورای مساجد در بحث غبارروبی مساجد در این هفته ورود خواهد كرد، گفت: همچنین مباحث دیگری نظیر توانمندسازی مساجد و ارائه آموزش‌های لازم به اركان مساجد را در دستور كار خود داریم.
مدیركل تبلیغات اسلامی فارس در پایان گفت: همزمان با روز جهانی مسجد كه 30 مرداد است، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی كشور در گردهمایی ائمه جماعات مساجد شیراز شركت خواهد كرد.
انتهای پیام

captcha