ابلاغ مقام حاکمیت جامعه اسلامی؛ پیام اصلی واقعه غدیر
کد خبر: 3836225
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶

ابلاغ مقام حاکمیت جامعه اسلامی؛ پیام اصلی واقعه غدیر

گروه اجتماعی - نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه اصلی‌ترین پیام واقعه غدیر ابلاغ مقام حاکمیت جامعه اسلامی است، گفت: حضرت علی (ع) تنها فرد برای این مقام و از جانب خداوند نائل شده بود.

ابلاغ مقام حاکمیت جامعه اسلامی؛ پیام اصلی واقعه غدیر

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز امروز، 28 مردادماه در جشن امامت و ولایت در مسجد جامع شیشوان عجب شیر با بیان اینکه عید غدیر خم، عید اهل بیت پیامبر و از بزرگترین عیدهاست، گفت: غدیر روزی است که مهمترین واقعه تاریخ اسلام و آخرین ماموریت و مهمترین ماموریت پیامبر اکرم(ص) یعنی تعیین امام و ولی جامعه اسلامی توسط خاتم پیامبران در آن رقم خورده است.
وی افزود: در روز غدیر ابلاغ خداوند متعال به شخص پیامبر بیان شده یعنی اتمام و اکمال دین اسلام و رسالت پیامبر خاتم یعنی با تعیین ولی و امام جامعه صورت گرفت.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم، با اشاره به اینکه تنها فردی که شایسته ولایت بود و از جانب خداوند به این مقام نائل شده بود، حضرت علی(ع) بود افزود: امامان معصوم (ع) نیز همواره بر محوریت این واقعه در تمام امور تاکید می کردند تا این موضوع را تبیین کنند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: کمال دین تنها به بیان احکام اسلامی نیست، بلکه این دین به مبین و شارح و مجری معصوم و در حقیقت حاکم و ولی نیاز دارد که هم دین را به طور صحیح بیان کند و هم از تحریف و ایجاد بدعت در دین جلوگیری و هم آن را به طور صحیح و کامل اجرا کند.
وی افزود: امروزمسئله ولایت فقیه که ثمره درخت شکوهمند انقلاب اسلامی و نظام اسلامی و اندیشه‌های متعالی حضرت امام (ره) است ادامه دهنده همان راه امامت و ولایت است.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم، خاطرنشان کرد: ولایت فقیه در امتداد ولایت غدیر و در راستای ولایت عامه حضرات معصومین است و ریشه در اصل امامت دارد.
 انتهای پیام

captcha