اظهارات معاون آموزش و پرورش براساس کدام توافقنامه است؟
کد خبر: 3836234
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸

اظهارات معاون آموزش و پرورش براساس کدام توافقنامه است؟

گروه اجتماعی ــ سرپرست معاونت محرومیت زدایی آستان قدس رضوی گفت: از اظهارات معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش متعجبم که چنین مطالبه‌هایی را از آستان قدس رضوی مطرح می‌کنند و مشخص نیست اساس این مطالبات کدام توافقنامه و وعده است.

اظهارات معاون آموزش و پرورش براساس کدام توافقنامه است؟به گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از آستان نیوز، حامد صادقی سرپرست معاونت محرومیت زدایی آستان قدس رضوی، با اشاره به اینکه مشهد مقدس در طول سال میزبان زائران بسیار زیادی به خصوص دانش آموزان در قالب اردوهای اوقات فراغت بوده، اظهار کرد: تمام ارگان‌های مختلف در این زمینه، مثل آموزش و پرورش، در این فصل از سال وظیفه میزبانی دارند که خوشبختانه این اردوها امسال نیز مانند گذشته با شور و نشاط برگزار می‌شوند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری به 45 هزار زائر زیارت اولی و محروم از سراسر کشور خدمت رسانی کرده‌ایم که پنج هزار نفر از این افراد را دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند و این رقم تا پایان تابستان به 12 هزار دانش آموز نیز خواهد رسید.

سرپرست معاونت محرومیت زدایی آستان قدس رضوی مطرح کرد: 24 هزار بسته لوازم التحریر و وسایل ضروری مدرسه برای حمایت از دانش‌آموزان محروم در ابتدای سال تحصیلی جدید، تقدیم دانش‌آموزان این مناطق می‌‎شود.

صادقی در واکنش به اظهارات اخیر معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی درباره خدمات آستان قدس رضوی به دانش‌آموزان بیان کرد: امیدواریم آموزش و پرورش توانایی این را داشته باشد که با وجود فشار‌های اقتصادی امروز، برای دانش‌آموزانی که دچار محرومیت هستند، تدبیری کند تا هیچ دانش آموزی از تحصیل باز نماند.

وی افزود: معاونت فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش بر اساس تکالیفی که برعهده دارد با در اختیار داشتن منابع، اردوگاه‌ها و زیرساخت‌های مختلف موظف به برگزاری اردوهای دانش‌آموزی بوده و علاوه بر آموزش و پرورش ارگان‌های دیگری مانند بسیج دانش آموزی، اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزی، هیات‌های مختلف، کانون‌های مساجد و... نیز فعال بوده تا با تعامل دفاتر استانی آستان قدس رضوی خدمات گسترده‌‎ای به دانش آموزان محروم سراسر کشور ارائه شود.

سرپرست معاونت محرومیت زدایی آستان قدس رضوی اظهار کرد: 1300 نفر از عشایر خراسان رضوی با معرفی آموزش و پرورش از سفره با برکت حضرت رضا(ع) متنعم شده‌اند و همین امروز هم میزبان 400 دانش آموز با هماهنگی اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزی و ارگان‌های دیگر هستیم.

صادقی خاطر نشان کرد: از اظهارات معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش متعجبم که چنین مطالبه‌هایی را از آستان قدس رضوی مطرح می‌کند و مشخص نیست اساس این مطالبات کدام توافقنامه و وعده است.

وی ادامه داد: خدمات آستان قدس رضوی در سال جاری به دانش آموزان محروم نه تنها نسبت به سال گذشته کاهش نیافته بلکه افزایش کیفی داشته و دانش‌آموزان علاوه بر بهره‌مندی از سفره با برکت حضرت رضا(ع) تحت پوشش برنامه‌های متنوع فرهنگی این آستان مقدس قرار می‌گیرند.

انتهای پیام

captcha