ضرورت هم‌اندیشی مسئولان برای حل مشکلات قضایی
کد خبر: 3836292
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۱

ضرورت هم‌اندیشی مسئولان برای حل مشکلات قضایی

گروه اجتماعی ـ معاون اول قوه قضاییه با اشاره به اینکه باید طرح نویی را برای حل کردن مسائل مطرح کرد، گفت: نکته قابل توجه در خراسان جنوبی آمار بالای تصادفات است که این مسئله باید با هم‌اندیشی مسئولان و همکاری دستگاه‌های موثر برطرف شود.

ضرورت هم‌اندیشی مسئولان برای حل مشکلات قضاییبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای، معاون اول قوه قضاییه، امروز ۲۸ مرداد، در مراسم تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با تبریک عید غدیر خم اظهار کرد: شخصیت حضرت علی(ع) به این واقعه عظمت داده است و ما از درک عمق ایم واقعه عاجز هستیم.

معاون اول قوه قضاییه بیان کرد: ماه ذی الحجه است و خداوند به این ماه همچون ماه مبارک رمضان فضیلت داده که امیدواریم از مواهب این ماه به بهترین صورت استفاده کنیم.

محسنی اژه ای اظهار کرد: افرادی که در حوزه قضایی فعالیت می‌کنند باید ابتدا خود را بسازند چراکه زمانی می‌توانند اجرای عدالت کنند که بر نفس خود مسلط باشند.

وی با بیان اینکه این استان علمای اندیشمندی دارد که رئیس دادگستری می‌تواند از حضور و مشورت آنان بهره ببرد، افزود: وجود نیروهای توانمند در دادگستری یکی دیگر از ویژگی‌های این استان است.

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به مدیرانی که ایثارگرانه خدمت می‌کنند و مردم خراسان جنوبی که قدردان هستند، ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی ایران با تقدیم خون 220 هزار شهید و ده‌ها هزار جانباز به دست آمده است.

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه بسیاری از جرائم و مشکلاتی که در بسیاری از نقاط وجود دارد در خراسان جنوبی وجود ندارد، افزود: بحث مواد مخدر از جمله بحث‌های مهم استان است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 70 درصد مجرمان مواد مخدر بومی خراسان جنوبی نیستند، تصریح کرد: باید با هم اندیشی با مسئولان استانی تدابیری اندیشید تا مردم گرفتار این حوزه نشوند.

معاون اول قوه قضاییه بیان کرد: نکته دیگر قابل توجه در خراسان جنوبی آمار بالای تصادفات است که این مسئله باید با هم اندیشی مسئولان و همکاری دستگاه‌های موثر برطرف شود.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: برخی پرونده‌ها در استان مربوط به نزاع و تصادفات است که این موارد را می‌توان با صلح و سازش حل کرد.

وی با اشاره به اینکه باید طرح نویی را برای حل کردن مسائل مطرح کرد، یادآور شد: توصیه دیگری که به رئیس دادگستری استان دارم این است که از همکاران و مجموعه قضایی استان صیانت کنید.

انتهای پیام

captcha