گشایش جشنواره‌ای برای صلح و دوستی در قلب نصف جهان
کد خبر: 3836343
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷

گشایش جشنواره‌ای برای صلح و دوستی در قلب نصف جهان

گروه فرهنگی - شهر گنبدهای فیروزه‌ای دیشب شاهد افتتاحیه جشنواره جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان بود، جشنواره‌ای که می‌خواهد رویای شیرین کودکان سیل‌زده را بسازد و پیامش صلح و دوستی است.

گشایش جشنواره‌ای برای صلح و دوستی در قلب نصف جهان

به گزارش ایکنا از اصفهان، شب گذشته 28 مرداد ماه و در شب عید سعید غدیر خم، سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان با استقبال خوب مردم و با شعار «رویای شیرین کودکان سیل‌زده را بسازیم» و با حضور برخی از خانواده شهدای مدافع حرم در باغ غدیر اصفهان آغاز به‌ کار کرد.
پس از قرائت تلاوت آیاتی از قرآن، پژمان بازغی، بازیگر سینما و تلویزیون، به عنوان مجری روی صحنه آمد و از حجت‌الاسلام محمدعلی انصاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، دعوت کرد تا پیام سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را قرائت کند.
پیام جشنواره فیلم کودک، صلح و دوستی است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این پیام با بیان اینکه تحول در ساختار جشنواره بیانگر تیزهوشی متعهدانه سینماگران متعهد کشورمان است گفت: این مسئله بی‌تردید دستاوردهای ارزشمندی برای کودکان این مرز و بوم و پیام پر طنینی از جنس صلح، نوع دوستی و معنویت برای جهان خواهد داشت. در شرایطی که بیش از هر زمان دیگری نیازمند انسجام و وحدت هستیم اکران همزمان فیلم‌های جشنواره در سراسر کشور موجب خرسندی می‌شود. شعار این جشنواره در جهت حمایت از کودکان سیل زده «رویای شیرین کودکان سیل‌زده را بسازیم» است.

جشنواره فیلم کودک، حرکتی امید بخش است
بعد از قرائت پیام وزیر ارشاد، مراسم با هنرنمایی کودکان و پخش کلیپ‌هایی شاد ادامه پیدا کرد و سپس علیرضا تابش، دبیر جشنواره، روی صحنه آمد و به تمام حضار و شرکت کنندگان در جشنواره خوشامد گفت.پس از او، قدرت‌الله نوروزی، شهردار اصفهان، نیز با خوشامدگویی به همه مهمانان گفت: تلاقی مراسم افتتاحیه جشنواره با عید بزرگ غدیر خم برکتی است برای این جشنواره که سرمایه‌ای بزرگ نه برای کودکان امروز، که برای آینده‌سازان فردا نیز هست.

گشایش جشنواره‌ای برای صلح و دوستی در قلب نصف جهان
وی با بیان اینکه فلسفه برگزاری جشنواره‌ها همواره ایجاد شور و نشاط در جامعه است، خاطرنشان کرد: این جشنواره که نمونه‌ای منحصر به فرد در ایران و حتی منطقه است، می‌تواند نگاره‌های معصومانه کودکان را برای حل مشکلات جهان به کمک بطلبد، نگاره‌هایی که هریک درخششی است برای روشنایی آینده.
سینما بیانگر آرمان‌های ملت است
نوروزی از اینکه توانستیم سی و دومین جشنواره بین‌المللی کودکان و نوجوانان را با دائمی شدن برگزاری جشنواره در اصفهان آغاز کنیم، ابراز خرسندی کرد و ادامه داد: امیدوارم در این چند روز هنرمندان و فعالان عرصه سینما با نمایش گذاشتن هنرهای خود در راستای هدایت جوانان و بیداری افراد از این فرصت استفاده کنند، چراکه سینما یک عصای جادویی است که می‌تواند آرمان‌های یک ملت را به نمایش بگذارد و در وسعت افق دید مخاطبان و خلاقیت سازندگان در جامعه اثرگذار باشد.
شهردار اصفهان تصریح کرد: ما در این شب فرخنده با برگزاری این جشنواره، امید را به جوانان تزریق کرده و فضایی ایجاد می‌کنیم تا سازندگان آینده کشور بتوانند با هنرنمایی هنرمندان نقش اثر بخشی پیدا کنند و در واقع اهمیت جشنواره به همین موضوع است.
پس از صحبت‌های شهردار، 170 کودک سرودی بسیار زیبا همراه با نواختن آهنگ را اجرا کردند که تشویق قابل توجه مخاطبان را به همراه داشت.سپس عمومهربان و خاله رویا، دو مجری معروف و محبوب کودکان، روی صحنه آمدند و با پخش کلیپی از کودکان مناطق سیل‌زده با آنان ابراز همدردی و حمایت کردند. سپس داوران کودک جشنواره نیز به آنان پیوستند و سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان را به صورت رسمی آغاز کردند.
سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان تا روز چهارم شهریورماه ادامه دارد.

گزارش از نجمه احمدی/ خبرنگار ایکنا 
انتهای پیام

captcha