درگذشت آمیراحمد و ابهام در مدیریت امامزاده سیدمحمید(ع)
کد خبر: 3836416
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۱
یادداشت/

درگذشت آمیراحمد و ابهام در مدیریت امامزاده سیدمحمید(ع)

گروه اجتماعی ــ با درگذشت آمیراحمد تقوی، ابهام‌ها در مدیریت امامزاده سیدمحمید(ع) به عنوان یکی از زائرپذیرترین امامزاده‌های استان کهگیلویه‌وبویراحمد باقی مانده است.

درگذشت آمیراحمد و ابهام در مدیریت امامزاده سیدمحمید(ع)/ آیا دوران طلایی امامزاده به پایان خواهد آمد

امامزاده سیدمحمید(ع) از نوادگان امام جواد(ع) است و محبوبیت خاصی بین افراد بومی و محلی و جنوب کشور دارد که همین محبوبیت باعث شده سالانه افراد زیادی از گوشه و کنار کشور برای زیارت این امامزاده روانه منطقه شوند.

امامزاده سیدمحمید(ع) از امامزاده‌های با کرامات فراوانی است که کرامات آن زبانزد عام و خاص است.

طی روزهای اخیر خبر درگذشت آیت‌الله میر‌احمد تقوی، تولیت آستان سیدمحمید(ع) و رئیس حوزه علمیه دهدشت در سرخط خبرهای استان قرار گرفت.

مر‌حوم میراحمد تقوی طی سال‌های عهده‌داری تولیت آستان مقدس امامزاده سیدمحمید(ع)، توانست منشأ تحولات عظیم در مدیریت و بهسازی این امامزاده باشد.

استفاده از توان دستگاه‌های دولتی و جهت دادن درست و منطقی به وجوه واریزی به امامزاده و نیز استفاده از ظرفیت خیران و افراد متمکن باعث شد ساماندهی امامزاده محمید(ع) با سرعت و کیفیت هرچه بهتر انجام گیرد.

طی چند سال اخیر صحبت‌های ضد و نقیضی در رابطه با واگذاری تولیت این امامزاده به یکی از فرزندان مرحوم میراحمد تقوی و نیز سپردن مدیریت آن به اوقاف استان مطرح بود.

حال باید به انتظار نشست و دید متولیان امر و افراد معتمد و نوادگان امامزاده در رابطه با تولیت چه تصمیمی خواهند گرفت، اما چیزی که بیش از هر چیز باید مورد توجه قرار گیرد تداوم مدیریت مطلوب و منطقی این امامزاده است و نباید با تصمیم‌های عجولانه در مدیریت و ساماندهی این امامزاده خللی وارد شود.

سخنی با سازمان اوقاف

اوقاف و امور خیریه نیز باید شرایط به‌وجود آمده و مدیریت مطلوب این امامزاده را در نظر بگیرد و سعی کند در مدیریت این امامزاده دخالت مستقیم نکند؛ چراکه این موضوع علاوه بر ایجاد حساسیت باعث بروز معارضات اجتماعی از جمله اعتراض نوادگان، بروز اختلاف بر سر مدیریت و درآمد امامزاده و مدیریت زائرسراهای آنجا خواهد شد.

و در این بین نیز اگر قرار است مطابق قانون مدیریت امامزاده سیدمحمید(ع) به اوقاف سپرده شود باید این تضمین به معتمدان و مردم داده شود که هیچ‌گونه انحرافی در مسیر استفاده از نذورات و هدایای زائران به‌وجود نیاید.

حال باید دید که این قصه به کجا می‌انجامد و اوقاف با کمک معتمدان به سمت ساماندهی و مدیریت هرچه بهتر این امامزاده حرکت می‌کنند؟

یادآور می‌شود، آیت‌الله «آمیراحمد تقوی‌‌مقدم» از علمای بنام خطه جنوب و مؤسس نخستین حوزه علمیه کهگیلویه‌وبویراحمد از تأثیرگذارترین شخصیت‌های استان ‌در این برهه از تاریخ ‌بود که پس از طی مدارج علمی در نجف اشرف، بیش از نیم قرن در کسوت یک عالم دینی منشأ خدمات فراوان و مرجع امور مردم بوده است. وی ۲۴ مردادماه امسال در سن ۹۸ سالگی دار فانی را وداع گفت.

یادداشت از سیده‌مهناز خزیر؛ دبیر ایکنای کهگیلویه‌وبویراحمد
انتهای پیام

captcha