عباس فنیاصل، معاون فرهنگی ـ اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی در گفتوگو با ایکنا از اردبیل، لازمه رسیدن به دانشگاه اجتماع محور را توانمندسازی فرهنگی دانست و تأکید کرد: در این راستا در بخش انجمنهای علمی اقدام به ارتقای ارتباط با بخشهای اجرایی استان، افزایش دورههای تخصصی و برگزاری دورههای کارافرینی شده است.
فنیاصل با اشاره به تهیه مدل مفهومی و مدل عملکردی فرهنگی این دانشگاه، گفت: باید در هر سیستم سازمانی دو مدل مفهومی و عملکردی به منظور افزایش کارآمدی و اثربخشی سازمان بایستی داشته باشیم و در دانشگاه محقق نیز این مدلها به کارآمدی فرهنگی دانشگاه منجر خواهد شد.
وی ادامه داد: در مورد مدل مفهومی ابتدا آسیبشناسی و شناخت مسائل فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه لازم است تا ساختاربندی به درستی انجام شود.
فنیاصل افزود: در این راستا فرآیندهای کاری و ورودی مشخص شده، که منجر به خروجی در غالب رضایت جامعه دانشگاهی از برنامههای فرهنگی و اجتماعی خواهد شد.
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی بیان کرد: همچنین در مدل عملکردی اقدامات مورد نیاز در واحدهای مختلف معاونت فرهنگی و اجتماعی تبیین میشود که در غالب لایههایی مشخص شده است.
فنیاصل گفت: لایه بیرونی مدل عملکردی رویکرد، برنامههای فرهنگی و اجتماعی هر واحد از معاونت را مشخص کرده است.
معاون فرهنگی ـ اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی در ادامه با اشاره به حمایت از برنامههای پیشنهادی تشکلهای اسلامی دانشگاه، اضافه کرد: در بخش کانونهای فرهنگی و هنری نیز اقدام به افزایش کمی و ارتقای کیفی دورههای مهارت ورزی، کلاسهای آموزشی و برگزاری دورههای متنوع مهارتی هنری شده است.
فنیاصل با اشاره به نقش مؤثر کارکنان و اساتید دانشگاه در توانمندسازی فرهنگی دانشگاه، اظهار کرد: در بخش اساتید، برگزاری سلسله دورههای ایمان و توانگری، در بخش کارکنان برگزاری سلسله دورههای رفتار سازمانی و در بخش دانشجویان برگزاری سلسله دورههای سوادرسانهای در حال برنامهریزی است.
انتهای پیام