‌«عصر شعر غدیر» در اردبیل برگزار شد
کد خبر: 3836489
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹

‌«عصر شعر غدیر» در اردبیل برگزار شد

گروه فرهنگی ــ به مناسبت عید سعید غدیر و سالروز امامت امیرالمؤمنین علی(ع)، عصر شعر غدیر در ‌مؤسسه آیت‌الله مروج اردبیلی برگزار شد.

برگزاری عصر شعر غدیربه گزارش ایکنا از اردبیل، به مناسبت عید سعید غدیرخم و سالروز امامت امیرالمؤمنین علی(ع)، عصر شعر غدیر، روز گذشته، ۲۹ مردادماه با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی از علاقمندان در محل موسسه آیت‌الله مروج اردبیلی برگزار شد.

سیدناصر اسحاقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل‌ ضمن تبریک عیدغدیر و گرامیداشت این روز خجسته گفت: جهان اسلامی در این روز با نزول آیات تبلیغ و اکمال و در مقابل با لبیک مسلمانان به ندای حق، جان تازه‌ای گرفت.

وی واقعه غدیر را مهمترین رویداد تاریخ اسلام بیان کرد و افزود: عید غدیر یکی از بزرگترین عید‌های مسلمین جهان است که در این روز با نزول آیه تبلیغ از سوی پروردگار، امام علی(ع) پرچمدار امت اسلامی شد و سرنوشت دین نوپای اسلام بعد از پیامبر اکرم(ص) به امامان معصوم سپرده شد.

اسحاقی روایت واقعه غدیر را از جانب شاعران چه در زمان صدر اسلام و چه در حال حاضر بزرگترین ابزار حفظ این رویداد عظیم در حافظة بشریت دانست و اظهار کرد: از آن جایی که مهمترین و تأثیرگذارترین ابزار در تنویر و جهت دهی افکار عمومی زبان هنر و علی‌الخصوص زبان شعر است، بنابراین اصلی‌ترین رسالت شاعران در برخورد با این رویداد بزرگ جهان اسلام، تبیین و تشریح جزء به جزء خطبه غدیر و حقانیت جانشینی حضرت علی(ع) در جامعه است.

در ادامه مراسم، شاعران نامی استان اشعاری در منقبت رسول اکرم(ع) و حضرت علی(ع) و عید غدیر قرائت کردند.
انتهای پیام

captcha