دانشگاه ابن‌سینا همدان؛ میزبان ۱۰۰۰ نفر از قرآنیان دانشگاهی
کد خبر: 3836517
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷

دانشگاه ابن‌سینا همدان؛ میزبان ۱۰۰۰ نفر از قرآنیان دانشگاهی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر امور فرهنگی و فوق‌برنامه دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: با توجه به حجم بالای شرکت‌کنندگان بیست‌وچهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت وزارت بهداشت مقرر شد که رشته‌های تیمی و برخی رشته‌های دیگر این جشنواره قرآن مهرماه برگزار شود.

دانشگاه ابن‌سینا همدان؛ میزبان 1000 نفر از قرآنیان دانشگاهی/ رشته‌های تیمی جشنواره قرآن وزارت بهداشت مهرماه برگزار می‌شودحسن زائری‌لطف، مدیر امور فرهنگی و فوق‌برنامه دانشگاه علوم پزشکی همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: این دانشگاه 8 الی 10 آبان‌ماه میزبان بیست‌وچهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت وزارت بهداشت است.

وی با بیان اینکه این دور از مسابقات در سه مرحله دانشگاهی، منطقه‌ای و کشوری و در دو بخش کتبی و شفاهی برگزار می‌شود، گفت: این مسابقات در ۶ بخش آوایی، معارف قرآنی، پژوهشی، فناوری، ادبی و هنری و ۲۴ رشته برگزار می‌شود.

زائری با اشاره به حضور رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت طی هفته گذشته در همدان، افزود: با توجه به رزرو بودن هتل‌های همدان در بازه زمانی برگزاری مسابقات و حجم بالای جمعیت شرکت‌کنندگان مقرر شد که رشته‌های تیمی و برخی رشته‌های دیگر مهرماه برگزار شده و تقدیر از برگزیدگان این رشته‌ها به آبان‌ماه موکول شود.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی همدان در این جشنواره میزبان حدود ۱۰۰۰ نفر از سراسر کشور خواهد بود، گفت: در این جشنواره از فعالان و چهره‌های قرآنی استان و کشور دعوت شده و از آنان تقدیر می‌شود.

مدیر امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: در راستای برگزاری جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت و در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و استفاده از تمام ظرفیت‌های داخل٬ سه کمیته دانشگاهی٬ استانی و وزارتی تشکیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه از میان ۹۰ نفر شرکت‌کننده در بخش آوایی مسابقات، ۴۰ اثر جهت داوری به وزارت بهداشت ارسال شد، گفت: در بخش هنری نیز ۱۵ اثر از استان در بخش‌های معرق، خوشنویسی، نقاشی برای داوری به وزارت خانه ارسال شد.

مدیر امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: آزمون بخش معارف قرآن وسیره معصومین بیست‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن و عترت وزارت بهداشت، ۸ مردادماه به میزبانی استان کرمانشاه برگزار شد که در این بخش، ۳۳ نفر از مجموعه دانشگاه علوم پزشکی همدان شرکت داشتند.

زائری با بیان اینکه به زودی نتایج بخش معارفی مسابقات اعلام خواهد شد، گفت: تقدیر از برترین‌های بخش معارف، آبان ماه سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی همدان انجام خواهد گرفت.
انتهای پیام

captcha