آموزش ۲۰۰ قرآن‌آموز در «دارالقرآن» ترکمانچای
کد خبر: 3836555
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲

آموزش ۲۰۰ قرآن‌آموز در «دارالقرآن» ترکمانچای

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر دارالقرآن ترکمانچای، با بیان اینکه ۲۰۰ قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این دارالقرآن حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روان‌خوانی، تجوید و مفاهیم از گرایش‌های آموزشی قلمداد می‌شود.

آموزش 200 قرآن آموز در «دارالقرآن» ترکمانچای

جاوید امیری، مدیر دارالقرآن ترکمانچای در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه 200 قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این دارالقرآن حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روان‌خوانی، تجوید و مفاهیم از گرایش‌های آموزشی این دارالقرآن قلمداد می‌شود.

وی به پایه‌های سنی قرآن‌آموزان اشاره کرد و گفت: قرآن‌آموزان در پایه‌های سنی نونها‌ل، نوجوان و جوان در کلاس‌های آموزشی حاضر می‌شوند.

امیری ادامه داد: قرآن مجموعه‌ای از کلمات و جملاتی است که همگی نور پاک و زلال هستند و تأثیر مثبتی بر انسان دارند و در واقع این نور بر روح و نفس انسان تأثیر می‌گذارد و به آن جلا می‌دهد.

مدیر دارالقرآن ترکمانچای، ضمن بازگو کردن فضایل یادگیری روخوانی و درک معانی فارسی آن یادآور شد: کسی که هم قرآن را عربی می‌خواند و هم معنای فارسی آن را درک می‌کند، فهم بیشتری پیدا می‌کند، اما اینها هیچ کدام از تأثیر گذاشتن آیات قرآن بر فردی که معنای آن را می‌داند، کم نمی‌کند و چه بسا قرآن برای شخصی که معنای آن را نمی‌داند تأثیر بیشتری بگذارد.

وی با اشاره به فرموده امام جعفر صادق(ع) افزود: امام جعفرصادق(ع) می‌فرمایند: بر شما باد به خواندن قرآن، به‌درستی که درجات بهشت به عدد آیات قرآن است پس زمانی که روز قیامت شد به خواننده قرآن گفته می‌شود: قرآن بخوان و بالا برو، پس به اندازه هر آیه‌ای که می‌خواند درجاتش بالا می‌رود.

امیری، از راهکاری بهینه برای استفاده بهینه از مفاهیم قرآن گفت و تأکید کرد: برای استفاده بهينه از مفاهيم و معارف قرآن شريف، مقدماتی لازم است كه بعضی جنبه اعتقادی و برخی بُعد اخلاقی و دسته‌ای نيز ابعاد عملی و فكری و... دارند و هر اندازه انسان بتواند با اين مقدمات آشنا شود و به آن‌ها عمل كند، بديهی است كه بهره‌مندی او از قرآن بيشتر می‌شود.

انتهای پیام

captcha