ساماندهی 1600 هیئت‌امنا در مساجد سمنان
کد خبر: 3836736
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷

ساماندهی 1600 هیئت‌امنا در مساجد سمنان

گروه اجتماعی- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان از ساماندهی یک هزار و ۶۰۰ هیئت‌امنا در مساجد استان خبر داد و افزود: یکی از امور در دست اقدام سامان‌دهی هیئت‌امنای مساجد است.

ساماندهی 1600 هیئت‌امنا در مساجد سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی،مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان عصر روز گذشته 30 مرداد در نشست هم‌اندیشی شورای عالی مساجد در سمنان با اشاره به ساماندهی یک هزار و ۶۰۰ هیئت‌امنا در مساجد استان اظهار کرد: با توجه به‌ضرورت اهمیت داشتن هیئت‌امنا برای مساجد، این مهم در دستور کار قرارگرفته و اوقاف این خادمان را سامان‌دهی می‌کند.

وی  یکی از وظایف اصلی این هیئت‌امنا در مساجد را ایجاد و برگزاری برنامه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی با توجه به سرفصل‌های روز دانست و افزود: بر این اساس  باید با  واگذاری امور به دست جوان‌ها نسل جدید را به سمت پایگاه‌های مساجد سوق دهیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان هدف از جذب جوان‌ها به مساجد را کاهش آسیب‌های اجتماعی برشمرد و گفت: تلاش شد تا این قبیل برنامه‌های فرهنگی نیز با برگزاری کلاس‌های مختلف در قسمت خواهران نیز اجرایی شود که در برخی مساجد کلاس قرآن، خیاطی، صنایع‌دستی و غیره با محوریت اقتصاد مقاومتی در حال برگزاری است.

تدینی یکی دیگر از اولویت‌های امور مساجد را ایجاد کانون‌های خیران دانست و افزود: در این راستا تلاش شود تا زمینه حضور خیران در مساجد ایجاد و از آن‌ها برای حل مشکلات محله‌ای بهره گیرد تا خدمات‌رسانی بهتری به مردم شکل گیرد.

انتهای پیام

captcha