مسجد؛ سنگر شکست ناپذیر مسلمانان
کد خبر: 3836784
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶

مسجد؛ سنگر شکست ناپذیر مسلمانان

گروه اجتماعی - امام جمعه عجب شیر، گفت: مساجد سنگر شکست ناپذیر مسلمانان است و از مسلمان انتظار می رود که به مساجد اهمیت بدهند تا توطئه‌های دشمنان دین الهی فرصت نفوذ در فرهنگ اسلامی را نداشته باشند.

مسجد؛ سنگر شکست ناپذیر مسلمانان

حجت‌الاسلام محمود شربیانی، امام جمعه عجب شیر، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرق، گفت: مساجد سنگر شکست ناپذیر مسلمانان است و از مسلمان انتظار می رود که به مساجد اهمیت بدهند تا توطئه‌های دشمنان دین الهی فرصت نفوذ در فرهنگ اسلامی را نداشته باشند.

وی افزود: علت نام گذاری روز جهانی مساجد، حمله ظالمانه و ناجوانمردانه رژیم اشغالگر قدس به مسجد اقصی و آتش زدن اولین قبله مسلمانان می باشد.

وی به برنامه های مساجد در صدر اسلام اشاره و افزود: در صدر اسلام پیامبر(ص) مسجد را مرکز تمامی برنامه های فرهنگی، سیاسی و نظامی قرار داده بود و سازماندهی مسلمانان برای جنگ، جلسات با کاردانهای سفیران ممالک مختلف و قضاوت های حضرت در مسجد انجام می شد.

حجت‌الاسلام شربیانی اظهارکرد: مسلمانان مسئولیت دارند تا به تأسی از پیامبر(ص) مساجد را احیا کنند تا مسجد را مرکز تمامی برنامه های دینی و انقلابی قرار بدهند.

امام جمعه عجب شیر، با اشاره به فعالیت‌های مساجد در اوایل انقلاب، بیان کرد: خاستگاه انقلاب و آگاهی مردم دوران قبل از انقلاب از مسجد شروع شد و این حرکت‌ها منجر به شروع راهپیمایی ها، حضور مردم در پای صحبت‌های سیاسی علما و در نهایت سرنگونی رژیم طاغوت پهلوی شد.

حجتإالاسلام شربیانی با تاکید به حضور نسل جوان در مساجد گفت: باید مساجد را بازسازی کرد البته نه تعمیر فیزیکی و عمارتی بلکه کاری کرد تا حضور مردم بخصوص جوانان که آینده سازان و حافظان نظام اسلامی است بیشتر شود.

وی به عوامل جذب جوان به مسجد اشاره و بیان کرد: روحانی خوش بیان، هیئت امنا و خادم فعال و خوش رفتار، فضای زیبا و تمیز و کتابخانه در مسجد می تواند از عوامل جذب نسل جوان به مساجد باشد.

انتهای پیام

captcha