دولتمردان نسبت به بیانیه گام دوم التزام داشته باشند
کد خبر: 3836862
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵

دولتمردان نسبت به بیانیه گام دوم التزام داشته باشند

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه رشت وجود فساد اقتصادی و رانت در نظامی که با خون شهدا آبیاری شده را خیانت دانست و گفت: دولتمردان نسبت به بیانیه گام دوم التزام داشته باشند.

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی،‌ امام جمعه رشت امروز،‌ اول شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر،‌ با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با دولتمردان در آستانه هفته دولت، بیان کرد: رهبر انقلاب جهاد در راه رونق تولید را کمتر از جهاد در راه خدا ندانستند و از دولتمردان خواستند که حمایت از تولیدکنندگان را اصل قرار دهند.

وی با بیان اینکه دولت باید انگیزه لازم را برای تولیدکنندگان فراهم کند، گفت: تولیدکنندگان آماده هستند و دولت باید موانع تولید را رفع کند و در راستای اقتصاد مقاومتی گام بردارند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه مسئولان در نظام اسلامی باید ساده‌زیست و پاکدست باشند، بیان کرد: اگر آرمان‌های انقلاب و منویات مقام معظم رهبری به‌درستی اجرا می‌شد، اکنون نظام مقدس جمهوری اسلامی در جایگاه مورد نظر قرار داشت و افق‌های روشن‌تری در انتظار کشور بود؛ لذا دولتمردان نسبت به بیانیه گام دوم التزام داشته باشند.

برخی از مسئولان باید هر روز از مردم عذرخواهی کنند

امام جمعه رشت با بیان اینکه برخی از مسئولان باید هر روز از مردم عذرخواهی و در پیشگاه الهی توبه کنند، گفت:‌ وجود فساد اقتصادی و رانت در نظامی که با خون شهدا آبیاری شده، خیانت است.

وی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست به وظیفه اصلی خود که همانا نظارت بر دستگاه‌هاست اهتمام داشته باشند و افزود:‌ نمایندگان مجلس وظیفه عزل و نصب مدیران را ندارند و باید مانع از شکل‌گیری فساد در دستگاه‌ها شوند.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه از مسئولان می‌خواهم چشم به دست دشمنان نداشته باشند و به مردم تکیه کنند، گفت:‌ مردم ایرام ملتی بصیر و فهیم و ولایتمدار هستند و در برهه‌های حساس نظام هر کجا به مردم اعتماد کردیم موفق شدیم، اما متأسفانه برخی از مسئولان هنوز این مردم را نشناخته‌اند.

امام جمعه رشت از تمامی جوانانی که به جای اردوهای مختلط و هنجارشکنانه به اردوهای جهادی در روستاها و مناطق محروم می‌روند و خالصانه کار می‌کنند سپاسگزاری کرد و یادآور شد: از دانشگاه علوم پزشکی نیز می‌خواهیم نسبت به درمان مردم مناطق محروم به‌صورت جهادی عمل کنند.

وی با تأکید بر لزوم رفع سریع مشکل مردم در عوارضی جاده امامزاده هاشم، بیان کرد: هم‌استانی‌ها نباید برای ورود به شهر عوارض پرداخت کنند.

انتهای پیام

captcha