مسئولان به سبک زندگی اسلامی روی‌ آورند
کد خبر: 3836879
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷

مسئولان به سبک زندگی اسلامی روی‌ آورند

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه قوشچی تأکید کرد: سبک زندگی اسلامی یعنی سراسر وجود انسان اسلامی باشد و فقط خدا را درنظر بگیرد، اطاعت از خدا، تنها برای مردم نیست، بلکه مسئولان جامعه نیز باید در زندگی خود سبک زندگی اسلامی را رعایت کنند.

مسئولان به سبک زندگی اسلامی روی‌آورند

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدر عباسی، امام جمعه قوشچی، ظهر امروز، ۱ شهریورماه، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قوشچی اظهار کرد: خداوند متعال هر آنچه که به نفع انسان است، به وی فرمان داده و دستور داده است که از زیان‌ها و مضرات به‌دور باشیم و می‌فرماید که در عبادت بندگان سود و نفعی برای من نیست، بلکه تمام سود و منافعش برای انسان است.

وی با اشاره به انجام بی‌ریای حسنات افزود: ما انسان‌ها در راه خدا منت‌دار هستیم، نه منت‌گذار و انسان باید تمام کارهای خوبی که انجام می‌دهد، بی‌ریا حفظ کند تا مورد قبول حق‌تعالی قرار گیرد و نباید با تکبر، منت و خودخواهی هر آنچه که از حسنات و خیرات در پرونده اعمالش دارد، هدر بدهد، باید تمام کارهایی که انجام می‌دهد، خالصانه برای خدا و در راه او باشد و نباید در برابر آزمون‌های الهی واکنش یا عملی انجام دهد که خوبی انسان از بین رود.

عباسی ادامه داد: سبک زندگی اسلامی یعنی سراسر وجود انسان اسلامی باشد و فقط خدا را در نظر بگیرد، اطاعت از فرامین خدا تنها برای مردم نیست، بلکه مسئولان جامعه نیز باید در زندگی خود سبک زندگی اسلامی را رعایت کرده و به آن روی‌ آورند.

وی بیان کرد: مسئولان یک مملکت اسلامی نباید کارها و وظایف دینی خود را طوری انجام دهند که ریاکارانه به نظر برسد، تبلیغ نماز در جامعه کار شایسته‌ای است، ولی نباید به‌گونه‌ای باشد که فقط در ظاهر نماز خوانده شود، بلکه باید تأثیر ایمان نیز در زندگی نمود و جلوه پیدا کند تا دیگران نیز به اقامه نماز تشویق شوند.

امام جمعه قوشچی بیان کرد: مسئولان باید برحسب تکلیف به وظایف خود عمل کنند و نباید روابط دوستانه و فامیلی را در انجام وظیفه خود دخالت دهند.

انتهای پیام

captcha