تشکیل کمیته ساماندهی کودکان کار در لرستان
کد خبر: 3836919
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۹

تشکیل کمیته ساماندهی کودکان کار در لرستان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل بهزیستی لرستان با بیان این‌که کمیته ساماندهی کودکان کار، سال گذشته در این استان تشکیل شد، گفت: در سال گذشته حدود ۳۰۰ کودک کار تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار گرفتند.

تشکیل کمیته ساماندهی کودکان کار لرستان/ 300 کودک کار تحت پوشش قرار گرفتندبه گزارش ایکنا از لرستان، فاطمه‌زهرا توکلی، مدیرکل بهزیستی استان لرستان، شنبه، دوم شهریورماه، در جمع خبرنگاران، با بیان این‌که کمیته ساماندهی کودکان کار سال گذشته در استان لرستان تشکیل شد که دستگاه‌های عضو این کمیته اقدامات خوبی انجام داده‌اند، گفت: در سال گذشته حدود 300 کودک کار تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار گرفتند و مستمری دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: علاوه‌بر این کودکان دیگری نیز شناسایی شدند و کمک‌های خوبی به آنان داشتیم که به‌عنوان مثال تا سقف یک میلیون تومان برای هزینه تحصیلی به آنان کمک کردیم و 50 درصد از مادران این کودکان به اداره فنی و حرفه‌ای برای فراگیری مهارت معرفی شدند و درصدد هستیم که با کمک شرکت‌های پشتیبان برای مادران این کودکان شغل ایجاد کنیم.

توکلی با اشاره به این‌که کودکان کار لرستان عمدتاً پشت چراغ‌های قرمز کار می‌کنند، بیان کرد: وقتی درآمد خوبی دارند، معلوم است راغب می‌شوند که این کار را ادامه دهند.

مدیرکل بهزیستی استان با بیان این‌که علاوه بر سازمان بهزیستی و خیران، سازمان هلال احمر نیز به خانواده‌های این کودکان، کمک‌های غیرنقدی می‌کند، گفت: سازمان بهزیستی در صورتی می‌تواند این کودکان را در مراکز شبانه‌روزی نگه دارد که مراجع قضایی تأیید کند آنان فاقد سرپرست یا سرپرست مؤثر هستند.

انتهای پیام

captcha