شهرک‌های اقماری زنجان از مساجد بی‌بهره هستند
کد خبر: 3837248
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲

شهرک‌های اقماری زنجان از مساجد بی‌بهره هستند

گروه اجتماعی_ مدیر حوزه‌های علمیه استان گفت: متاسفانه در ساخت شهرک‌های اقماری، اول شهرک را می‌سازیم و بعد به فکر ساخت مسجد می‌افتیم و هنوز هم برخی شهرک‌های زنجان خالی از مسجد هستند.

شهرک‌های اقماری زنجان از مساجد بی‌بهره هستندبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام جواد جعفری مدیر حوزه های علمیه استان زنجان، شب گذشته ۲ شهریورماه در آیین گرامی‌داشت روز جهانی مساجد به آیه 18 سوره توبه اشاره کرد و گفت: خداوند در این آیه شرایط کسانی که می‌توانند مسجد را آباد کنند مورد توجه قرار داده؛ اگر ما به دنبال داشتن مساجد آباد هستیم باید این صفات را در خود ایجاد کنیم؛ یکی از این شرایط داشتن ایمان راسخ است.
وی به دیگر صفات آبادگران مسجد اشاره کرد و افزود: کسانی می‌توانند مساجد را آباد کنند که به روز قیامت ایمان داشته، اقامه‌کننده نماز اول وقت باشند، پرداخت کننده زکات باشند، جز از خداوند از کسی در هراس نباشد و این اصول از مشخصات خادمان در مسجد تراز اسلامی است.
وی افزود: پیامبر اکرم (ص) فرمودند: خداوند می‌فرماید: خانه من در روی زمین مساجد است، مساجد در روی زمین به اهالی آسمان نور می‌دهند؛ همانطور که ستارگان در آسمان به اهالی زمین نور می‌دهند؛ همچنین پیامبر می‌فرمایند: به فرموده حضرت حق؛ خوش به حال بندگانی که در خانه خود وضو بگیرند و در منزل خدا، حضرت حق را زیارت کنند و خداوند وعده داده که به زائر خود کرامت به خرج بدهد و بشارت به افرادی که در تاریکی برای اقامه نماز صبح می‌آیند.
مدیر حوزه‌ علمیه استان زنجان با اساره به اینکه یکی از ابتکارات بی‌نظیر اسلام ساخت مسجد است، ادامه داد: باعث خجالت است که در کشور شیعه نماز صبح کمرنگ است؛ آبادگران مسجد باید به این نکات توجه کنند. صحبت در مورد اهمیت مساجد بسیار است.
جعفری اظهار کرد: پیامبر زمانی که وارد مدینه شد، مسجد ساخت این در حالی است که در کشور ما بعد از ساخت شهرک‌های اقماری تازه به فکر ساخت مسجد می‌افتند و متاسفانه در برخی از شهرک‌ها خبری از مساجد نیست.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی از مساجد آغاز شده است؛ گفت: مساجد در ادامه راه انقلاب هم نقش دارند مسجد سنگر دفاع از اسلام در برابر دشمنان است.
مدیر حوزه‌های علمیه استان زنجان به تلاش دشمن برای خلوت کردن مساجد اشاره کرد و گفت: باید در برابر این توطئه‌ها ایستاد.
جعفری با یادآوری اینکه مسجد تنها محل عبادت و نماز نیست، افزود: مهمترین مواردی که در مساجد بیان می‌شود، تفکر است؛ یک لحظه تفکر از 60 سال عبادت بالاتر است.
وی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) برای امر به معروف و نهی از منکر حاکمان ستمگر قیام کردند تمام نهضت حسینی سیاسی است؛ خطبه‌های اما  علی(ع ) در نهج البلاغه که در مساجد بیان شده سیاسی است؛ مسجد علاوه بر اینکه کانون عبادت است بلکه باید کانون توجه به دنیا و مسائل دنیوی باشد افرادی که به مساجد رفت و آمد می‌کنند باید در جریان مسائل سیاسی قرار گیرند و به سمت موضع‌گیری سیاسی مناسب هدایت شوند.
وی با تاکید بر اینکه باید به جوانان و نوجوانان در مساجد ارج بگذاریم، تصریح کرد:  تبیین و تبلیغ مقاومت در برابر دشمنان در مساجد و همکاری بین ارکان مساجد و جوانان ضروری است.
انتهای پیام
captcha