مساجد تراز اسلامی زنجان تجلیل شدند
کد خبر: 3837416
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸

مساجد تراز اسلامی زنجان تجلیل شدند

گروه اجتماعی ــ  در همایش روز جهانی مساجد، 4 مسجد تراز اسلامی، 10 امام جماعت، 12 نفر از نمازگزاران، 15 فرمانده پایگاه یک فعال فرهنگی در حوزه مساجد و سه مدیر فرهنگی و هنری کانون‌های مساجد تجلیل شدند.

مساجد تراز اسلامی زنجان تجلیل شدندبه گزارش ایکنا از زنجان، شب گذشته دوم شهرویورماه،، همایش گرامی‌داشت روز جهانی مساجد برگزار شد که در این مراسم از فعالان کانون‌های فرهنگی و هنری پایگاه‌های مقاومت بسیج، خادمان مساجد، هیئت امنای مساجد، فعالان جهادی مساجد و رسانه‌های فعال در حوزه مساجد تقدیر شد. همچنین مسجد امام حسین(ع)، مسجد امام محمد باقر(ع)، مسجد داودقلی و مسجد حضرت زهرا(س) کوی اندیشه زنجان به عنوان مساجد تراز اسلامی معرفی شدند.
محسن سهندی، فرمانده سپاه ناحیه زنجان در این مراسم با اشاره به اینکه آئین نکوداشت روز جهانی مساجد برای دومین سال؛ انتخاب مساجد برتر را با کمک متولیان مسجد اجرا می‌کند، گفت: کارگروه‌های متعددی در خصوص وضعیت مساجد انجام شد که در هنگام بررسی مساجد شهرستان به این نتیجه رسیدیم که بیشتر مساجد زنجان فعال هستند از این‌رو انتخاب چند مسجد کار سختی بود.
وی به برگزاری جلسات متعدد با دستگاه‌های مذکور اشاره کرد و گفت: پس از بررسی‌های انجام شده بین 400 مسجد، حسینیه و بقاع متبرکه، 4 مسجد برتر بین مساجد شهری و روستای برای تجلیل انتخاب شدند؛ همچنین 10 امام جماعت، 12 نفر از نمازگزاران، 15 فرمانده پایگاه یک فعال فرهنگی در حوزه مساجد و سه مدیر فرهنگی و هنری کانون‌های مساجد مورد تشویق قرار می‌گیرند.
این مقام مسئول اقامه نماز جماعت، تعامل ارکان مساجد و مشارکت در بحث‌های اجتماعی را از مولفه‌های انتخاب مساجد برتر برشمرد و افزود:: ستاد اقامه نماز استان و ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان، سپاه ناحیه زنجان را در اجرای این برنامه همراهی کردند.
فرمانده سپاه ناحیه زنجان ادامه داد: این همایش با هدف سوق دادن مساجد به سمت مسجد تراز اسلامی انجام می‌شود؛ چرا که تلاش می‌شود مساجد مرجع حرکت‌های اسلامی و دینی باشد.
انتهای پیام 
captcha