اجرای طرح «رسم ابرار» برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد
کد خبر: 3837559
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷

اجرای طرح «رسم ابرار» برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد

گروه اجتماعی ــ مدیر نمایندگی ستاد دیه استان زنجان از اجرای طرح «رسم ابرار» برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد خبر داد و گفت: ۲۰۰ زندانی در این استان مشمول دریافت کمک‌های مردمی هستند.

اجرای طرح «رسم ابرار» برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمدعلی خلجی، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، از اجرای طرح «رسم ابرار» خبر داد و گفت: این طرح به استناد آیات و روایات اسلامی با هدف کمک به سه قشر «مساکین»، «ایتام» و «اسراء» که در مورد سوم نزدیک‌ترین معنی و مصداق آن زندانیان غیرعمد است، برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه سوم و چهارم شهریورماه به کمک‌رسانی گروه‌های زیر پوشش کمیته امداد و نهادهای حمایتی اختصاص داشت، بیان کرد: 25 ذی‌الحجه مصادف با پنجم شهریورماه به آزادی زندانیان جرائم مالی غیرعمد و غیرکلاه‌برداری اختصاص دارد.
این مسئول تعداد زندانیان جرائم مالی غیرعمد در استان زنجان که مشمول این طرح می‌شوند را 200 نفر برشمرد و گفت: خیران و مردم نیکوکار می‌توانند کمک‌های خود را به شماره حساب 0224137397006 و شماره کارت 6037991899973626 نزد بانک ملی شعبه امور اقتصادی و دارایی واریز کنند.
مدیر نمایندگی ستاد دیه استان زنجان ادامه داد: با صدا و سیما هماهنگی‌های لازم در راستای تبلیغ طرح رسم ابرار انجام شده و 50 هزار پیام کوتاه نیز برای اطلاع‌رسانی به مردم ارسال شده است.
وی یادآور شد: این طرح به مناسبت احسان سه روزه اهل‌بیت نبی(ع) در بخشش افطاری هر روزه خود به یتیم و مسکین و اسیر انجام می‌شود. اقدامی که به دنبال آن در 25 ذی‌الحجه سال دهم هجری پس از امساک سه روزه خاندان نبوت از طعام آیه اطعام در شأن و منقبت آن‌ها نازل شد.
خلجی خاطرنشان کرد: قریب به اتفاق مفسران شیعه و اهل‌سنت، شأن نزول آیه هشتم سوره مبارکه «انسان» که به آیه اطعام معروف است را مربوط به واقعه‌ای می‌دانند که به‌دنبال آن آل‌الله برای ادای نذر خود، سه روز متوالی روزه می‌گیرند، ادای نذری که در روز اول آن غذای افطار به مسکین داده شده و در روزهای دوم و سوم این طعام به ترتیب به یتیم و اسیر بخشیده می‌شود.
انتهای پیام
captcha