دفتر نمایندگی جمعیت ام.اس در ابهر راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 3837597
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹

دفتر نمایندگی جمعیت ام.اس در ابهر راه‌اندازی می‌شود

گروه اجتماعی ــ مدیرعامل جمعیت خیریه حمایت از بیماران ام.اس زنجان، افتتاح دفتر نمایندگی جمعیت ام.اس در ابهر، برای رفاه حال بیماران را ضروری دانست و گفت: توسعه دسترسی خدمات بهداشتی و درمانی حق همه افراد جامعه است.

دفتر نمایندگی جمعیت ام.اس در ابهر راه‌اندازی می‌شودبه گزارش ایکنا از زنجان، کوروش شعبانی، رئیس شبکه بهداشت و درمان ابهر 4 شهریورماه در نشست مشترک جمعی از اعضای هیئت مدیره و مدیر اجرایی کمیته پزشکی جمعیت حمایت از بیماران مبتلا به ام‌.اس زنجان (امید) ضمن تأکید بر ضرورت و اهمیت فعالیت دفتر نمایندگی ام.اس زنجان در ابهر، بیان کرد: حمایت همه‌جانبه از بیماران، حس دلنشین آرامش و امید به زندگی را در آن‌ها تقویت خواهد کرد و بی‌شک موجب رشد سطح سلامتی و ارتقای کیفیت زندگی این افراد و در نتیجه جامعه خواهد شد.
 
وی با اشاره به اینکه بیماران در هیچ کجا نباید از امکانات درمانی و بهداشتی محروم باشند، گفت: چگونگی و رویکرد ارائه خدمات به جامعه هدف (بیماران ام.اس) نیازمند شناخت صحیح و درک درستی از شرایط آن‌هاست.
 
شعبانی در همین راستا، افراد خیر و گردانندگان سمن‌ها و خیریه‌ها را مورد خطاب قرار داد و افزود: خوشبختانه مسئولان جمعیت حمایت از بیماران مبتلا به ام.اس استان زنجان (امید)، دلسوز و درد آشنای واقعی این بیماران هستند و همچنین با توجه به خدمات ارزنده و قابل توجهی که به افراد تحت پوشش ارائه داده‌اند، مسیر روشن و پرامیدی را برای آینده ترسیم کرده‌اند.
 
این مقام مسئول با اشاره به این مهم که هر انسانی به‌طور ذاتی از روحیه‌ای خیر و نوع‌دوست برخوردار است، یادآور شد: این ویژگی بایستی با صداقت نیز همراه باشد؛ بنابراین مهم‌ترین فاکتوری که در افتتاح دفتر نمایندگی ام.اس ابهر نیز به آن بها خواهیم داد انتخاب نیروی انسانی دلسوز، کارآمد و صادق است تا بتوانیم هم باری از دوش بیماران برداریم و هم الگوی خوبی برای جامعه در مشارکت‌های مردمی باشیم.
 
لزوم مکان‌یابی مناسب برای استقرار دفتر ام.اس
 
جمال وثوق، مدیرعامل جمعیت امید نیز در این نشست اظهار کرد: با توجه به مصوبه هیئت مدیره و رسالت‌های استانی و همچنین جهت رفاه حال بیماران ام.اس ابهر، خود را موظف به راه‌اندازی دفتر نمایندگی ام.اس در ابهر می‌دانیم.
 
وی حساسیت و شرایط خاص بیماران ام.اس، انتخاب و چگونگی محل دفتر نمایندگی را مهم دانست و افزود: این محل باید با نظرات کارشناسی و با در نظر گرفتن شرایط اصولی انتخاب شود؛ چرا که در وهله نخست دسترسی افراد به این دفتر بایستی آسان و ساختار آن مناسب با شرایط فیزیکی بیماران باشد. 
 
محسن جاویدان، رئیس هیئت مدیره جمعیت امید نیز در ادامه این نشست به اهمیت تعامل و همکاری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان اشاره کرد و افزود: هدف، حمایت از بیماران ام.اس بوده و اجرای صحیح این فرآیند مستلزم راهنمایی و همفکری متخصصان و صاحب‌نظران حوزه علوم پزشکی است.
 
وی گفت: در موضوع راه‌اندازی دفتر نمایندگی در ابهر، شبکه بهداشت و درمان این شهرستان می‌تواند با معرفی نیروی انسانی شایسته و فعال نقش بسیار مهمی را داشته باشد و در این‌صورت می‌توانیم قوی‌تر از دوره‌های قبل ظاهر شده و کم و کاستی‌ها را جبران کنیم.
 
انتهای پیام
captcha