هشدارهای ایمنی ناجا به عزاداران راهی کربلا
کد خبر: 3839789
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷

هشدارهای ایمنی ناجا به عزاداران راهی کربلا

کانون خبرنگاران نبأ _ اداره‌کل آموزش همگانی معاونت اجتماعی ناجا در اطلاعیه‌ای پیام‌ها و هشدارهای ویژه سفر اربعین را اعلام کرد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ اداره‌کل آموزش همگانی معاونت اجتماعی ناجا در اطلاعیه‌ای پیام‌ها و هشدارهای ویژه سفر اربعین را بیان کرد.

بسمه تعالی
_ ثبت نام زائران حسینی از اول شهریور در سامانه سماح آغاز شد.
_ اجازه خروج از کشور فقط در صورت داشتن سند ثبت نام در سامانه و داشتن گذرنامه معتبر صادر می‌شود.
_ برابر توافق به عمل آمد بین جمهوری اسلامی ایران و کشور عراق زائران اربعین از ۱۹ شهریورماه مصادف با دهم محرم لغایت هفتم آبان ماه( ۳۰ صفر ۱۴۴۱) بدون نیاز به اخذ روادید و به شرط ثبت نام در سامانه سماح با گذرنامه معتبر می‌توانند راهی کشور عراق شوند.
_ خارج از محدوده زمانی ذکر شده زائران موظف به اخذ روادید از طریق دفاتر زیارتی هستند.
_ با توجه به مصوبه ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) برای سفر به عتبات عالیات و شرکت در همایش بزرگ اربعین، ثبت نام در سامانه سماح الزامی است و نیروی انتظامی فقط به زائرانی که در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند اجازه خروج از کشور را می‌دهند.
_ امکان انصراف تا ۲ روز قبل از تاریخ اعزام امکان پذیر است و پس از آن سامانه اجازه انصراف نخواهد داد.
_ ثبت نام در سامانه سماح و پرداخت هزینه‌‌های مصوب به منزله قرار گرفتن تحت پوشش خدمات بیمه‌ای و درمانی در داخل خاک عراق خواهد بود؛ بنابراین پس از ثبت نام، رسید را از سامانه سماح دریافت و شرایط و تعهدات بیمه را مطالعه کنید.
_ برای پرداخت هزینه‌های مصوب از طریق درگاه پرداخت الکترونیک سامانه سماح اقدام کنید و از پرداخت هرگونه وجه به صورت نقدی و یا هر روش دیگر خودداری کنید.
_ بیشترین تردد زائران اربعین حسینی در استان خوزستان از گذرگاه مرزی شلمچه در فاصله ۱۵ کیلومتری خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره انجام می‌شود.
_ عراق یک کشور با حاکمیت، قوانین و شرایط خاص خود است بنابراین لازم است تا زائران در طول راهپیمایی اربعین قوانین و مقررات این کشور را به دقت رعایت کنند.
_ زائر گرامی در طول مسیر از گرفتن عکس و فیلم از مراکز مهم و حساس مانند پست‌های ایست و بازرسی(سیطره) یا ساختمان‌های دولتی و نظایر آن خودداری کنید.
_ زائر گرامی برای حفظ امنیت و سلامت خود؛ ضمن رعایت موارد حفاظتی و ایمنی از گرفتن امانت و هدیه از سوی افراد ناشناس نظیر کتاب، بسته، خودکار، کادو و ساک خودداری کرده و در این زمینه هوشیار باشید.
_ زائران گرامی برای حفظ سلامتی خود بهتر است ضمن رعایت موارد بهداشتی در طول مراسم از گرفتن مواد غذایی از افراد یا اماکن ناشناس و سیار خودداری کرده و از لوازم شخصی خود مانند لیوان استفاده کنید و تاحد امکان از از غذاهای مانده و یا باز و فله استفاده نکنید.
_ با توجه به اینکه در طول مسیر موکب‌های مختلفی نسبت به پذیرایی از زائران با مواد غذایی مختلف اقدام می‌کنند لازم است تا زائران از خوردن غذاهای متنوع(ترش و شیرین و یا چرب) خودداری کنند.
_ زائر گرامی برای ملاقات با دیگر دوستان و همراهان خود محل قرار را ستون‌های با شماره‌های غیررند را تعیین کنید چون ستون‌هایی که با شماره‌های رند نامگذاری شده‌اند بسیار شلوغ بوده و یافتن افراد در اطراف آنان با مشکل مواجه می‌شوید.

انتهای پیام 

captcha