مبارزه با فساد از دانه‌درشت‌ها آغاز شود
کد خبر: 3840288
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶

مبارزه با فساد از دانه‌درشت‌ها آغاز شود

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری به احیای دادگاه انقلاب تاکید کرد و افزود: مبارزه با فساد از دانه‌درشت‌ها آغاز شود.

مبارزه با فساد از دانه‌درشت‌ها آغاز شودبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت الاسلام و المسلمین محمد حاج‌ابوالقاسم ‌دولابی صبح امروز در دیدار رئیس قوه‌ قضائیه با علما، نخبگان و برگزیدگان استان زنجان، اظهار کرد: انقلاب اسلامی امتداد قیام حسینی و علوی بود و توانست فساد موجود در بخش‌های مختلف را برچیند و سرقت به تاراج رفته مملکت را به صاحبان اصلی انقلاب یعنی مستضعفان برگرداند.
این مسئول ادامه داد: انقلاب اسلامی توانست دست غرب‌گرایان را از کشور کوتاه کرده و در عرصه فرهنگ زمینه‌ساز نشر اسلام ناب محمدی شود؛ اما در طول سالیان گذشته و غفلت مسئولان، متاسفانه فساد در کشور رخنه کرد و زمینه نفوذ برخی از افراد با عناوینی از قبیل یقه‌سفیدها در دستگاه حاکمیتی و جامعه را فراهم آورد و موجب شد که مردم اخبار اختلاس بشنوند و توصیه مقام معظم رهبری کمتر مورد توجه قرار گرفت تا اینکه در یک سال اخیر عزم مبارزه با فساد جدی شد.
وی افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران، نظامی پاک و زلال بوده و جلوه حکومت علوی است و به جنگ مفسدان می‌رود که سبب شده عده زیادی در مسیر خود قرار بگیرد.
دولابی با بیان اینکه اگر انقلاب اسلامی استمرار دارد باید توجه داشت که دشمنی‌ها نیز استمرار داشته است، تصریح کرد: در حال حاضر باید دادگاه انقلاب احیا شود؛ چراکه تعطیل کردن آن ضربه به نظام است و از آنجایی‌که انقلاب و حرکت انقلابی استمرار دارد، نیاز است که دادگاه انقلاب نیز احیا شود.
وی در ادامه خواستار احیای سازمان بازرسی کل کشور شد و گفت: انتظار می‌رود که مبارزه با فساد، فقط در عرصه اقتصاد نباشد، بلکه این مهم باید در عرصه فرهنگ نیز انجام شود؛ چرا که علی‌رغم نهی مقام معظم رهبری، گزارش‌هایی از اجرای سند 2030 در برخی از مناطق کشور ارائه می‌شود. همچنین مبارزه با فساد باید در حوزه سیاست باشد؛ چرا که در انتخابات گذشته پنج استاندار متخلف شناخته و محکوم شدند، ولی حکم اجرا نشد که این خود زمینه را برای فساد در آینده ایجاد می‌کند.
نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: گاهی مشاهده می‌شود که در برخورد با فساد به جای دانه‌درشت‌ها به دنبال متهمان درجه دو و سه می‌روند که نمونه آن مبارزه با ساخت و سازهای غیرقانونی در باغ‌شهرهای زنجان است که شاهد آن بودیم باغ‌شهرهایی که متعلق به مستضعفان بود، تخریب شد ولی برای دانه‌درشت‌ها نه.
وی با بیان اینکه راه مبارزه با فساد سخت و دشوار است، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود پرونده‌های قدیمی به صورت خاص پیگیری شود؛ چراکه فساد زیادی از پیرامون آن آشکار خواهد شد. برای مثال 17 سال است حکمی در استان مربوط به تعدادی روستایی صادر شده ولی تاکنون اجرا نشده و خواستار آن هستیم که تیمی از تهران بیاید و این مسئله را پیگیری کند.
انتهای پیام

captcha