حرم شاهچراغ(ع)؛ میعادگاه سربازان در گهواره
کد خبر: 3840378
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴

حرم شاهچراغ(ع)؛ میعادگاه سربازان در گهواره

گروه اجتماعی ــ پرپر شدن طفل ۶ ماهه حسین‌(ع) در آن حماسه عظیم تاریخی، داغی بود که برای همیشه بر دل‌های آزادگان عالم همچنان سنگینی می‌کند، امروز حرم شاهچراغ(ع) میزبان مادران و شیرخوارانی است که در صف دفاع از آرمان‌های اهل بیت(ع) قرار دارند.

به گزارش ایکنا از فارس، هنوزم که هنوز است، بعد از گذشت 1400 سال نوای لالایی‌های جانگدازش به گوش می‌رسد و دل‌ها را می‌شکافد و بر عمق جان‌ها می‌نشیند. نوای لالایی مادری که با چشمان خودش شاهد تشنگی و پرپر شدن لحظه به لحظه جگرگوشه 6 ماهه‌اش بود.

آری! پرپر شدن طفل 6 ماهه حسین(ع) در آن حماسه عظیم تاریخی، داغی بود که برای همیشه بر دل‌های عاشقان و آزادگان عالم همچنان سنگینی می‌کند و جریان‌ساز یک نهضت عظیم شد که تا قیامت ادامه خواهد داشت.

امروز مادران سرزمین من، هم نوا با رباب، ندای عشق سر دادند و در نذرنامه جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) که به‌صورت هماهنگ در سراسر دنیا، قرائت می‌شد، تجدید میثاقی دوباره با قهرمانان کربلا کردند تا فرزندان خود را همانند آنان تربیت کنند.

سربازان در گهواره زندگی را با نغمه هیهات مناالذله آغاز می‌کنند

کودکان سرزمین من با نغمه مادرانه «گهواره خالی، قنداقه خونین، لایی لایی از سفر برگشته رودم» زندگی را آغاز می‌کنند تا نغمه هیهات مناالذله را تا پایان عمر با خود زمزمه کنند.

در ایران اسلامی 16 سال است که همایش عظیم شیرخوارگان حسینی همواره در جمعه نخست ماه محرم برگزار می‌شود و روز به روز نیز بر خیل جمعیت عاشقان و شرکت‌کنندگان این همایش افزوده می‌شود.

نه تنها در ایران اسلامی بلکه در 45 کشور دنیا نیز امروز چنین مراسمی برگزار شده است و خیل عظیم مادران همراه با سربازان در گهواره‌شان برای تجدید میثاق با آرمان‌های عاشورا به صف شدند.

600 نقطه فارس؛ میزبان شیرخوارگان حسینی

همایش شیرخوارگان حسینی امسال در 6 هزار و 200 نقطه کشور و 600 نقطه فارس برگزار شد که در استان فارس این همایش با مرکزیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) به‌عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی به اجرا درآمد.

در راستای این همایش 80 هزار دست لباس شیرخوارگان حسینی توسط مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) فارس تهیه و امروز میان شیرخوارگان توزیع شد.

از نخستین ساعات آغاز این مراسم دسته دسته مادرانی مشاهده می‌شدند که لباس‌های سبز و سربندهای یا حسین(ع)، یا حضرت زینب(س)، یا صاحب‌الزمان(عج) و غیره به تن داشتند. تمام شبستان‌ها و صحن‌های مختلف حرم مطهر امروز میزبان عاشقان بود و هر کسی تلاش می‌کرد تا به نحوی عشق و ارادت خود را به ساحت مقدس سیدالشهدا(ع) نشان دهد. عده‌ای با قرائت دعا، قرآن و زیارت عاشورا و عده‌ای با چشمانی گریان در حالت نجوا به راز و نیاز مشغول بودند.

ساعت ۱۰ صبح که نذرنامه جهانی حضرت علی اصغر(ع) به‌صورت همگانی و دسته‌جمعی قرائت شد و مادران نیز در این مراسم هم قسم شدند که فرزندان خود را حسینی تربیت کنند تا راه آن حضرت همیشه تداوم داشته باشد به همین دلیل مشاورانی از صبح امروز در حرم مطهر حضور داشتند تا بتوانند با ارائه مشاوره‌های صحیح سبک زندگی اسلامی، مادران را در این راه یاری دهند.

همچنین 6 ایستگاه پزشکی نیز در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) به‌منظور ارائه خدمات تخصصی پزشکی به‌صورت رایگان به مادران و شیرخوارگان حسینی مستقر شده بودند.

یادآور می‌شود، این همایش در شیراز در حسینیه عاشقان ثارالله(ع) و در شهرستان‌های مختلف در بقاع متبرکه شاخص برگزار شد.

انتهای پیام

captcha