علمای اهل سنت ارادت ویژه‌ای به امام حسین(ع) دارند
کد خبر: 3840450
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۰

علمای اهل سنت ارادت ویژه‌ای به امام حسین(ع) دارند

گروه سیاسی- امام جمعه سنندج با اشاره به اینکه علمای اهل سنت ارادت ویژه‌ای به فرزند پیامبر(ص) دارند، گفت: امام شافعی واقعه کربلا را مایه اندوه دل‌ها و اشک چشم‌ها توصیف کرده است.

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی، امام جمعه سنندج امروز، ۱۵ شهریورماه در آیین عبادی - سیاسی نماز جمعه این هفته سنندج اظهار کرد: فریضه امر به معروف و نهی از منکر و گسترش آن در جامعه همواره مورد تأکید خداوند متعال بوده است.
وی افزود: اقشار مختلف مردم باید به منظور رفع آسیب‌های اجتماعی نسبت به رفع منکرات حساسیت بیشتری داشته باشند.
ماموستاخدایی با تأکید بر اینکه مسلمانان باید نسبت به توصیه‌های خدا و پیامبر(ص) توجه جدی داشته باشند، عنوان کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) می‌فرماید: بهترین انسان‌ها کسی است که امر به معروف و نهی از منکر کرده و تقوای الهی را پیشه کند.
وی به فرارسیدن ماه محرم اشاره و عنوان کرد: امام حسین(ع) جان خود را در راه ادای فریضه امر به معروف و نهی از منکر و زنده ماندن اسلام فدا کرد.
وی بیان کرد: امام حسین(ع) با ایستادگی خود درس آزادی، آزادگی، عزت و جوانمردی را به مسلمانان داده است.
وی با اشاره به اینکه علمای اهل سنت راجع به محرم و شهادت فرزند پیامبر(ص) مطالب زیادی نوشته‌اند، عنوان کرد: امام شافعی واقعه کربلا را مایه اندوه دل‌ها و اشک چشم ها توصیف کرده است.
امام جمعه سنندج یادآور شد: باید از خواب غفلت بیدار شده و با انجام اعمال درست و پرهیز از کارهای ناشایست از جمله دروغ، غیبت، خیانت و آزار والدین، خود را آماده حساب روز قیامت کنیم.
انتهای پیام

captcha