منطق عاشورا آزادگی است
کد خبر: 3840709
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵

منطق عاشورا آزادگی است

گروه معارف ــ امام جمعه زنجان گفت: منطق عاشورا آزادگی و ایستادگی در مقابل ظلم است و امروز این منطق مقاومت تا حیات خلوت آمریکا نفوذ کرده است.

منطق عاشورا آزادگی استبه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، 16 شهریورماه در مراسم سوگواری احلی من‌العسل اظهار کرد: واقعه عاشورا از یک جغرافیای کوچک در کوتاه مدت با یک جمعیت اندک، 72 تن یک طرف و یک لشکرعظیمی طرفی دیگر قرار داشته‌اند شکل گرفت اما هنوز با گذشت زمان، فرسوده و کهنه نشده است.
وی با اشاره به اینکه سیدالشهدا فرمودند من برای شما الگوی حریت و آزادی، الگوی مبارزه با ظلم و ستم، الگوی ایمان و ایثار و الگوی آزادی و آزادگی هستم، ادامه داد: منطق قرآن حریت و آزادی با گذشت زمان ثابت شده و آنچه که صلاحیت ماندگاری و الگو شدن را دارد، منطق عاشورا است.
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان افزود: گذشت زمان این حقیقت را روشن کرده بعد از حادثه عاشورا، آزادمردان مسلمان و غیرمسلمان مانند گاندی در دنیا مقابل ظلم ایستاده‌اند امام حسین (ع) و واقعه عاشورا را الگو خود قرار داده بودند.
خاتمی تصریح کرد: آزادی و ظلمت هزینه دارد ولی ظلمت هزینه بیشتری از ایستادگی و مقاومت بیش‌تری دارد. انقلاب ما پرتویی از شعار عاشورا است امروز هم عاشورا اثرگذار و حریت آفرین است 40 سال است این ملت در پرتو منطق عاشورا پنجه در پنجه استعمال غرب ایستاده است.
نماینده ولی فقیه در استان زنجان اظهار کرد: امروزه شعار اسلام منحصر به ایمان نیست بلکه در گوشه و کنار دنیا حتی در حیات خلوت آمریکا با منطق ایستادگی شعار حریت و آزادی سر می‌دهند. نسل اول انقلاب با اطمینان می‌گوییم که آینده بسیار کوچک است شما دانش‌آموزان آینده‌سازان جامعه خواهید بود.
این مسئول با اشاره به اینکه رزمندگان کشور در هشت سال دفاع مقدس امام حسین(ع) را الگوی خود قرار دادند، خاطرنشان کرد: قدرت ایستادگی ما الگو گرفته از وقایع عاشورا و کربلا است. قشنگ‌ترین تابلو ایثار این نوجوان سیزده ساله است و مدال رهبری از زبان حسین فهمیده و امام حسین (ع) گرفتند.
خاتمی بیان کرد: باید در سنگر علم و دانش، تربیت تعالی جدی باشیم برای ساختن ایرانی آباد و آزاد  و مستقل از نقشه‌ی راه عاشورا است همه با هم باید دست به دست داده و پشت سر امام مسلمین ایستاه تا لطف و عنایت خدا شامل حالمان شود.
انتهای پیام
captcha