به‌جای قمه‌زنی، خون خود را اهدا کنید
کد خبر: 3840894
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵
آیت‌الله مکارم شیرازی در پیامی تأکید کرد:

به‌جای قمه‌زنی، خون خود را اهدا کنید

گروه حوزه‌های علمیه ــ آیت‌الله مکارم شیرازی در پیامی به مناسبت عاشورا با تأکید بر اینکه قمه‌زنی باید برای همیشه و بدون دخالت پلیس حذف شود، بیان کرد: به جاى قمه‌زنی، خون خود را به مراکز انتقال خون اهدا کرده تا به وسیله آن افرادى را از مرگ نجات دهند. همچنین از ریختن خون قربانى در خیابان‌ها و مراکز عمومى جداً خوددارى شود که هم اسباب آلودگى و نجاست مى‌شود و هم ضررهاى بهداشتی مهمى دارد.

قمه‌زنی برای همیشه حذف شود/ پرهیز از ریختن خون قربانی در خیابانبه گزارش ایکنا، متن پیام آیت‌الله مکارم شیرازی به مناسبت عاشورا به شرح زیر است:
 
بسم الله الرحمن الرحيم
 
مراسم محرم و عاشورا از باشكوه‌ترين مراسم عزادارى و بزرگداشت در دنيا و محصول عشق و علاقه مردم به امام حسين(ع) و شهداى كربلاست، اما دشمن با عوامل نفوذى و برنامه‌سازى خود سعى دارد عظمت آن را مخدوش سازد؛ بنابراين لازم است كاملاً مراقب اين جريان بود.
 
از جمله اشعار و آهنگ‌هاى نامناسب كه قطعاً از عظمت اين مراسم خواهد كاست. مداحان عزيز! مراقب باشند و اجازه ندهند تا دشمن از اين طريق ضربه زند. مسئله قمه‌زنى كه يك حركت غيرمنطقى است و به صورت ابزار تبليغاتى در دست دشمن درآمده، بايد براى هميشه به فراموشى سپرده شود و بدون نياز به دخالت مسئولين انتظامى حذف شود.
 
عزاداران عزيز مى‌توانند به جاى آن، خون خود را به مراكز انتقال خون اهدا كرده تا به وسيله آن افرادى را از مرگ نجات دهند. از ريختن خون قربانى در خيابان‌ها و مراكز عمومى جداً خوددارى شود كه هم اسباب آلودگى و نجاست مى‌شود و هم ضررهاى بهداشتى مهمى دارد.
 
اميدوارم همه عزيزان اين نكات را رعايت كنند.
 
والسلام عليكم و رحمةالله و بركاته
 
انتهای پیام
captcha