گردشگران ۲۷ کشور عزاداری یزدی‌ها را به نظاره نشستند
کد خبر: 3841667
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹

گردشگران ۲۷ کشور عزاداری یزدی‌ها را به نظاره نشستند

گروه اجتماعی ـــ مسئول کمیته گردشگری مذهبی و معنوی استان یزد گفت: در دهه اول محرم بیش از هزار و ۲۰۰ گردشگر خارجی از ۲۷ کشور دنیا برای تماشای عزاداری منحصر به فرد یزدی‌ها به این استان سفر کرده‌اند.

۱۲۰۰ گردشگر خارجی عزاداری یزدی‌ها را به نظاره نشستندمحمدمهدی رجائی‌فرد، مسئول کمیته گردشگری مذهبی و معنوی استان یزد، در گفت‌وگو با ایکنا یزد اظهار کرد: در دهه اول محرم بیش از هزار و ۲۰۰ گردشگر خارجی از ۲۷ کشور دنیا برای تماشای عزاداری منحصر به فرد یزدی‌ها به این استان سفر کرده‌اند.

مسئول کمیته گردشگری مذهبی و معنوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد با اشاره به حضور ۶۰ درصدی گردشگران اروپایی در مراسم محرم، افزود: یزدی‌ها میزبان گردشگرانی از کشور‌های آلمان، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، هلند، انگلیس، آمریکا، سوئیس، ترکیه، دانمارک، الجزایر، مراکش، برزیل، اسلوونی، چین، کره جنوبی، تایوان، ژاپن، پرتغال، لهستان، استرالیا، اتریش، هند، فنلاند، مالزی، لیتوانی و هنگ کنگ در مراسم عزاداری محرم بودند.

وی با بیان اینکه آمار گردشگران محرم امسال طبق پیش‌بینی قبلی مانند رقم مشابه سال گذشته بود، اظهار کرد: با توجه به اینکه هنوز فصل گردشگری در استان یزد آغاز نشده، حضور این تعداد گردشگر رقم قابل قبولی است.

مسئول کمیته گردشگری مذهبی و معنوی استان یزد افزود: این گردشگران در ۴ روز در قالب ۶ برنامه در مراسم سنتی شهرستان‌های یزد، مهریز، اشکذر، تفت و اردکان شرکت کردند.

رجائی‌فرد گفت: همچنین در کنار مراسم کارگاه‌هایی به منظور آشنایی گردشگران با قیام امام حسین(ع)، واقعه عاشورا و هدف و چگونگی برگزاری مراسم‌ مذهبی یزدی‌ها برگزار شد.

انتهای پیام

captcha