بهره‌گیری از روش تشویق در تربیت کودکان مغفول مانده است
کد خبر: 3842535
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲

بهره‌گیری از روش تشویق در تربیت کودکان مغفول مانده است

گروه فرهنگی ــ امام جمعه ابهر گفت: یکی از بهترین روش‌هایی که در تربیت انسان‌ها تأثیر بسزایی دارد روش تشویق است که کمتر در تربیت به آن پرداخته می‌شود.

بهره‌گیری از روش تشویق در تربیت کودکان مغفول مانده استبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی، امام جمعه ابهر، ظهر امروز دوشنبه، ۲۵ شهریورماه در نشست شورای آموزش و پرورش ابهر با بیان این‌که اسلام اهمیت زیادی برای علم و علم‌آموزی قائل است، اظهار کرد: هدف دین این است که یک جامعه عالمانه وجود داشته باشد.

وی با بیان این‌که تربیت انسان یکی از اهداف متعالی دین است، عنوان کرد: با توجه به اهداف تعیین شده توجه به انسان‌سازی باید مدنظر جامعه قرار گیرد.

این مسئول با تأکید بر اینکه یکی از گذرگاه‌های تحقق این هدف، آموزش و پرورش است، اظهار کرد: آموزش و پرورش به تنهایی قادر به دستیابی به اهداف محوله نیست؛ لذا همه باید در کنار آموزش و پرورش باشند.

امام جمعه ابهر با اشاره به این‌که مدارس به لحاظ کم سن بودن دانش‌آموزان و در دوره جامعه‌پذیری قرار داشتن آن‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند، ادامه داد: تلاش برای تربیت صحیح دانش‌آموزان باید از همان روزهای آغازین تعلیم و تربیت شروع شود.

امام جمعه ابهر در ادامه گریزی به ایام محرم زد و با اشاره به این‌که امام حسین(ع) با نهضت عاشورا هم به مردم تعلیم عمومی و هم خصوصی دادند، ادامه داد: تعلیم عمومی امام حسین(ع) زیر بار ذلت نرفتن و تعلیم خصوصی ایشان نیز پرورش جامعه انسانی ذلت‌ناپذیر و ایثار و شهادت است.

وی با اشاره به این‌که اسلام برای تربیت انسان از انواع روش‌های مانند روش الگویی، تشویقی و موعظه استفاده کرده است، گفت: یکی از بهترین روش‌هایی که در تربیت انسان‌ها تأثیر بسزایی دارد روش تشویق است که کمتر در تربیت به آن پرداخته می‌شود.

حجت‌الاسلام رحیمی افزود: سیره و سنت اهل بیت(ع) از ابزارهای تربیت جامعه است که باید از آن برای موفقیت در این حوزه بهره گرفت.

وی با بیان این‌که تدریس معادباوری باید در مدارس تقویت شود، بیان کرد: رعایت تقوا از بارزترین خصوصیات مؤمنان است که در تمام امور باید به آن توجه شود.

انتهای پیام

captcha