نشست «تقویت اقتدار اجتماعی مساجد» برگزار شد
کد خبر: 3843155
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹
با حضور پرشمار فعالان فرهنگی و مسجدی؛

نشست «تقویت اقتدار اجتماعی مساجد» برگزار شد

گروه جامعه ــ دبیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با اشاره به جایگاه مهم کارکرد اجتماعی مساجد گفت: اگر می‌خواهیم خانه‌های خدا، مساجد برقراری باشند، باید تلاش کنیم ارتباط خود را با اهالی محله حفظ کنیم.

مسجد برقرار باید با محله پیرامونش ارتباط داشته باشدبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد؛ سومین نشست از سلسله‌نشست‌های «گفت‌وگوهای فرهنگی به مثابه راهبرد حل مسئله» با موضوع «تقویت اقتدار اجتماعی مساجد» عصر دیروز، 26 شهریورماه در محل این ستاد و با موضوع «ایجاد جذابیت در فعالیت‌های مساجد و افزایش رویکرد اهالی مساجد به رفع مشکلات اجتماعی مردم» برگزار شد.

دراین نشست حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌رضا ارزانی با اشاره به جایگاه مهم کارکرد اجتماعی مساجد اظهار کرد: اگر می‌خواهیم خانه‌های خدا، مساجد برقراری باشند، باید تلاش صورت گیرد که این پایگاه‌ها ارتباط خود را با اهالی پیرامونی مسجد حفظ کنند و در این زمینه لازم است بدانیم که چگونه باید جذابیت مساجد را افزایش دهیم و از ظرفیت آن استفاده کنیم.

وی با اشاره به رونمایی از سند تحول راهبردی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور که اخیراً در شورای سیاست‌گذاری کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد انجام شد، تصریح کرد: در این سند تحول برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تا افق ١٤١٤ یعنی ١٧ سال آینده مشخص شده و برنامه‌های ارزشمندی برای اجرا در نظر گرفته شده است. سند پشتیبان این سند راهبردی نیز در قالب ٢٠ محور آماده شده که کمک می‌کند برنامه‌ها به صورت مستحکم دنبال شوند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور بر لزوم تقویت پیوند «خانه، مسجد ومدرسه» تأکید و یادآوری کرد: اهتمام به این موضوع همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است و در این زمینه برنامه‌ها و طرح‌های بسیاری برای اجرا در دستور کار است.

وی تصریح کرد: به طور قطع افزایش جذابیت مساجد زمینه‌ساز رفع بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در جامعه است، دستگاه‌ها و نهادهای متولی مساجد وظیفه دارند، در مساجد خدمت کنند، نه اینکه برای مساجد تصمیم‌گیری کنند.

بنابر این گزارش، در این نشست حجج اسلام تقی قرائتی، رئیس موسسه مسجد، حمیدرضا سلیمانی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الله ذاکر، معاون فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد، محمدصادق کفیل، معاون آموزش، پژوهش و فرهنگ بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) و اصغر آیتی، رئیس مرکز فرهنگی نماز نیز حضور داشتند و به بیان دیدگاه‌هایشان در محور یادشده پرداختند.

همچنین جمعی از فعالان فرهنگی همچون محمود لولاچیان، رئیس بنیاد فرهنگی کوثر، سیداحمد زرهانی، عضو هیئت امنای ستاد اقامه نماز، محمود مظفر، قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور نیز در این نشست تخصصی به بیان دیدگاه‌ها و نظراتشان در حوزه «ایجاد جذابیت در فعالیت‌های مساجد و افزایش رویکرد اهالی مساجد به رفع مشکلات اجتماعی مردم» پرداختند. 

انتهای پیام

captcha