تهدید به قطع بودجه مطالعاتی دو دانشگاه آمریکا به خاطر طرفداری از اسلام
کد خبر: 3843618
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶

تهدید به قطع بودجه مطالعاتی دو دانشگاه آمریکا به خاطر طرفداری از اسلام

گروه بین‌الملل ــ دولت ترامپ تهدید کرد که کمک دولتی به «برنامه‌های مطالعات خاورمیانه» در دو دانشگاه دوک و کارولینای شمالی را به دلیل تبلیغ جنبه‌های مثبت اسلام قطع می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از ان‌بی‌سی نیوز، در ماه آگوست (مرداد) وزارت آموزش آمریکا از طریق نامه‌ای به کنسرسیوم مطالعات خاورمیانه دانشگاه دوک و کارولینای شمالی اعلام کرد که تا تاریخ 22 سپتامبر (31 شهریور) فرصت دارد در عملکرد جانبدارانه از اسلام تجدید نظر کند و در غیر این صورت با خطر قطع کمک دولتی از طرف دولت فدرال مواجه می‌شود.  

طرفداران آزادی آکادمیک در این زمینه می‌گویند که اگر دولت سیاست را در مسئله تأمین مالی دانشگاه‌ها دخالت دهد، سابقه خطرناکی را ایجاد می‌کند. 

«هنری ریچمن»، رئیس یک کمیته مدافع آزادی علمی در دانشگاه‌های آمریکا در این باره گفت: این گونه سیاست‌های جناح راست آمریکا که دولت ترامپ بخشی از آن است قطعا تأثیراتی منفی‌ به دنبال خواهد داشت.

دانشگاه‌های زیادی از جمله کلمبیا، جرج تاون، ییل و تگزاس برای برنامه‌های مربوط به خاورمیانه، کمک‌های مالی مرکز منابع ملی آمریکا برای مطالعات خاورمیانه را دریافت می‌کنند.

کنسرسیوم برنامه مطالعات خاورمیانه دانشگاه دوک و کارولینای شمالی (Duke-UNC) در سال 2005 تأسیس شد و حدود یک دهه قبل برای اولین‌بار کمک‌های مالی فدرال را دریافت کرد.

انتهای پیام

captcha