آموزش و پرورش از پایه‌های اصلی پیشرفت جوامع امروزی
کد خبر: 3843670
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵

آموزش و پرورش از پایه‌های اصلی پیشرفت جوامع امروزی

گروه اجتماعی ــ امام جمعه خرم‌دره گفت: نظام آموزش و پرورش مناسب یکی از پایه‌های پیشرفت در جوامع امروزی است و سرمایه‌گذاری در این حوزه قدم اول برای تربیت انسانی مورد نیاز جامعه به‌شمار می‌رود.

آموزش و پرورش از پایه‌های اصلی پیشرفت جوامع امروزیبه گزارش ایکنا از زنجان حجت‌الاسلام سید علی حسینی، امام جمعه خرم‌دره، 30 شهریورماه در جلسه ارائه گزارش از روند پروژه مهر در خرم‌دره با اشاره به تقارن بازگشایی مدارس با ایام محرم و هفته دفاع مقدس، بیان کرد: در برنامه‌هایی که برای روزهای آغازین سال تحصیلی در نظر گرفته می‌شود، باید تلاش شود حرمت این ایام حفظ شده و اهداف و دستاوردهای شهدا برای کشور به نسل جوان تبیین شود.
وی با بیان این‌که کیفیت نظام آموزشی، ارتباط مستقیمی با امکانات مدارس و محیط دارد، ادامه داد: وجود فضا و زمان مناسب و کافی، اولین نیاز در یادگیری است.
وی با تاکید بر این‌که نظام آموزش و پرورش مناسب یکی از پایه‌های پیشرفت در جوامع امروزی است، ادامه داد: با توجه به نقش تاثیرگذار آموزش و پرورش در پیشرفت کشور باید همه ارگان‌ها این نهاد را در دستیابی به اهداف محوله خود یاری کنند.
امام جمعه خرم‌دره یادآور شد: سرمایه‌گذاری در جهت ارتقای سطح کمی و کیفی آموزش، هرچند بازده فوری ندارد، اما قدم اول برای تربیت نیروی انسانی مورد نیاز جامعه است، بنابراین یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید به آن پرداخته شود ایجاد محیط آموزشی مناسب در مدارس کشور است.
در ادامه این جلسه نیز لعیا جعفری مدیر آموزش و پرورش خرم‌دره، گفت: مقارن بودن شهادت امام حسین (ه) و یاران با وفایش و هفته دفاع مقدس با آغاز بهار تعلیم و تربیت یک رویداد فرخنده و بزرگ است .
وی افزود: راه و شیوه زندگی و هدف امام حسین (ع) باید سرلوحه و نقشه راه نظام آموزشی ما باشد تا آینده سبزی در انتظار کشور باشد
جعفری کمبود فضا و نیروی انسانی را از دغدغه‌های آموزش و پرورش خرم‌دره عنوان کرد و گفت: به برکت انقلاب اسلامی چندین مدرسه در شهرستان در دست احداث است که شاهد مشارکت خیرین در این حوزه نیز هستیم.
وی افزود: علی‌رغم تمام کمبودهای نیروی انسانی هیچ کلاسی در خرم‌دره بدون معلم نخواهد بود.
انتهای پیام
captcha