بیش از 199 هزار دانش‌آموز زنجانی سال تحصیلی را آغاز کردند
کد خبر: 3844318
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲

بیش از 199 هزار دانش‌آموز زنجانی سال تحصیلی را آغاز کردند

گروه اجتماعی ــ  199 هزار و 200 دانش‌آموز زنجانی با ورود به 2500 کلاس در 9000 مدرسه بهار تعلیم و تربیت را آغاز کردند.

بیش از 199 هزار دانش‌آموز زنجانی سال تحصیلی را آغاز کردندبه گزارش ایکنا از زنجان، علیرضا کمرئی، اول مهرماه در آیین نواختن زنگ مهر در هنرستان دخترانه رضوان زنجان، اظهار کرد: مدرسه ظرفی برای قرارگیری دانش‌آموزان در محیطی برای تعلیم و تربیت است و هویت ملی و اعتقادی دانش‌آموزان را شکل داده و سبک زندگی صحیح را که همان سبک زندگی ایرانی - اسلامی است، به دانش‌آموزان می‌آموزد.
وی با اشاره به تقارن آغاز هفته دفاع‌مقدس با آغاز به‌کار مدارس، افزود: دفاع‌مقدس یکی از عناصر هویتی جامعه ما به حساب می‌آید که باید توجه داشت که دفاع‌مقدس مرور خاطرات افرادی است که هرگز فراموش نمی‌شود. این روزها یادآور عظمت و غرور یک ملت بوده و این دین بر گردن همه مردم است که تا زمانی که پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برافراشته است، یاد و خاطره شهدا و رزمندگان، گرامی داشته شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: نسل جدید و نسل‌های آتی روزهای جنگ و دفاع‌مقدس را ندیده‌اند و تنها تکرار این یادآوری‌ها است که یاد و خاطره رزمندگان زنده نگه‌ می‌دارد تا فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ادامه یابد.
وی با تاکید بر توسعه رشته‌های مهارت‌محور، یادآور شد: همه ارکان دولت و نظام بر این مهم تاکید دارند و به دنبال توسعه مهارت‌آموزی در مدارس هستیم و دستانی که بتوانند کاری را انجام دهند، ارزش بالایی دارند و همان میزان که نیاز است در رشته‌های نظری عمیق‌ شده و پیشرفت کنیم باید به همان میزان در رشته‌های فنی و مهارت‌محور نیز پیشرفت داشته باشیم.
کمرئی زنجان را شهر فیلسوفان نامدار و افلاطونیان جهان اسلام خواند و افزود: علاوه ‌بر فیلسوفان، زنجان شهر شعرای نامدار و دانشمندان مشهور و توانمند حوزه فیزیک است، به همین دلیل است که زنجان در همه محافل به داشتن سرمایه انسانی غنی شناخته می‌شود و این افراد می‌توانند الهام‌بخش دانش‌آموزان این استان باشد.
امروز 199 هزار و 200 دانش‌آموز وارد 2500 کلاس در 9000 مدرسه استان زنجان شدند که 18 هزار و 200 نفر آن‌ها کلاس اولی هستند و 14 هزار فرهنگی کار تعلیم و تربیت آن‌ها را بر عهده دارند.

بیش از 199 هزار دانش‌آموز زنجانی سال تحصیلی را آغاز کردند
انتهای پیام
captcha