آثار کاهش ورودی دانشگاه‌ها بر جشنواره‌ قرآن و عترت/ جوایز برگزیدگان دو دوره قبل پرداخت شد
کد خبر: 3852108
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۱
رشید جعفرپور بیان کرد:

آثار کاهش ورودی دانشگاه‌ها بر جشنواره‌ قرآن و عترت/ جوایز برگزیدگان دو دوره قبل پرداخت شد

گروه مسابقات ــ رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم با اشاره به کاهش ورودی دانشگاه‌ها، گفت: تلاش شده است که شاهد کم‌فروغی تعداد دانشجویان شرکت‌کننده در جشنواره‌های قرآنی نباشیم.

کاهش دانشجویان جدیدا‌لورود و آثار آن در جشنواره‌ قرآنی / پرداخت جوایز برگزیدگان دو دوره

رشید جعفرپور، رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در گفت‌وگو با ایکنا؛ در مورد مرحله کشوری سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم دانشجویان وزارت علوم، که اواسط مهرماه امسال در شهر قم برگزار شد، گفت: مرحله کشوری جشنواره قرآنی وزارت علوم و دانشگاه‌های تابع این وزارتخانه برگزار شد و با استقبال بسیار خوب شرکت‌کنندگان این جشنواره مواجه شد.

وی به برخی از برنامه‌های اجراشده در این دوره اشاره کرد و افزود: در ادوار گذشته معمولاً عوامل و شرکت‌کنندگان به دیدار مراجع می‌رفتند، اما در این دوره یکی از ویژگی‌ها این بود که آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی، از مراجع عظام تقلید، در مراسم اختتامیه حضور یافتند. همچنین در این دوره غبارروبی مضجع شریف حضرت معصومه(س) و بازدید از مسجد جمکران نیز مورد توجه شرکت‌کنندگان در جشنواره قرار گرفت و رضایت نسبی آنها را به همراه داشت.

جعفرپور همچنین به دیدار وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی از مدیران این وزارتخانه با آیت‌الله العظمی جوادی آملی اشاره و تصریح کرد: در این دیدار از نصایح و توصیه‌های این مفسر قرآن بهره‌های لازم برده شد.

رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم در مورد میزان مشارکت دانشجویان در سی و چهارمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم اظهار کرد: با توجه به اینکه شاهد ریزش دانشجویان ورودی به دانشگاه‌ها بوده‌ایم، این ریزش بر جشنواره نیز اثرگذار بوده و تلاش شده که با توجه به کاهش جمعیت دانشجویی، میزان مشارکت دانشجویان در جشنواره کاهش نیابد. بر همین اساس، میزان مشارکت دانشجویان در جشنواره به میزان سال قبل بود و کاهش نیافت.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو در مورد پرداخت جوایز برگزیدگان دوره سی‌وسوم این جشنواره که با تأخیر یک ساله همراه بوده است،‌ گفت: با توجه به اینکه مقرر شده بود که قبل از برگزاری دوره سی و چهارم جوایز نقدی برگزیدگان دوره گذشته پرداخت شود،‌ قبل از شروع دوره جدید، جوایز برگزیدگان پرداخت شد. در حال حاضر هیچ شرکت‌کننده‌ای از دوره گذشته نیست که جایزه خود را دریافت نکرده باشد. همچنین جوایز برگزیدگان دوره جدید نیز به فاصله دو روز بعد از پایان اختتامیه پرداخت شد. امسال برگزیدگان جشنواره پایان‌نامه‌های قرآنی نیز در اختتامیه جشنواره قرآن و عترت مورد تجلیل قرار گرفتند.

جعفرپور در مورد بازخوردهایی که از برگزاری سی و چهارمین دروه جشنواره قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم در شهر قم گرفته است، بیان کرد: مجموعه اتفاقات به گونه‌ای رقم خورد که جشنواره در تراز مناسبی برگزار شود. با توجه به بازخوردها و بازدیدهایی که از ادوار مختلف داشته‌ایم، مطمئناً سی و چهارمین دوره جشنواره یکی از ادوار فاخر مسابقات بوده است.

رئیس اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پایان در خصوص حضور نمایندگان وزارت علوم در جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان، که آذرماه امسال به میزبانی دانشگاه آزاد در شیراز برگزار می‌شود، ابراز کرد: به غیر از یک یا دو رشته تقریباً میزان سهمیه‌ای که برای وزارت علوم در نظر گرفته شده، تکمیل شده و همانند سال‌های گذشته است. همچنین به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است تا برای دانشجویانی که در جشنواره ملی حضور دارند، دوره‌های تقویتی و رفع اشکال با حضور اساتید برگزار شود.

انتهای پیام
captcha