اعلام روزشمار هفته قرآن، عترت و نماز در مدارس کردستان
کد خبر: 3863969
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶

اعلام روزشمار هفته قرآن، عترت و نماز در مدارس کردستان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کردستان از اعلام روزشمار هفته قرآن، عترت و نماز مدارس از ۲۳ لغایت ۲۹ آذر ماه خبر داد.

رشید قربانی، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: هفته پایانی آذرماه با عنوان هفته قرآن، عترت و نماز در مدارس نام گذاری شده است که برنامه‌های متنوع مرتبط با محوریت قرآن، عترت و نماز توسط مربیان و معاونان پرورشی در مدارس برگزار می‌شود.

وی افزود: روزشمار و فعالیت‌های پیشنهادی برای این هفته به مدارس سراسر کشور ابلاغ شده که کارشناسان قرآن، نماز و عترت مناطق و استان ها به صورت ویژه این برنامه‌ها را پیگیری می‌کنند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش کردستان بیان کرد: قرآن، عترت و نماز، کانون امید به آینده، مدرسه صالح با دانش‌آموزان انقلابی، تمدن اسلامی با جامعه‌محوری، گام دوم انقلاب، پیروی از ولایت، نگاه انقلابی؛ روحیه جهادی، مشارکت مردمی؛ مسئولیت قرآنی و نماز و معنویت؛ خانواده و تربیت از روزشمار هفته قرآن در کردستان است.

وی بیان کرد: در این هفته به‌صورت ویژه و پررنگ‌تر از همیشه محافل انس با قرآن که همان استماع تلاوت‌های قرآن است، حداقل یک‌بار در هر مدرسه و با حضور قاریان برجسته در مناطق، برگزار می‌شود.

قربانی اعلام کرد: بر اساس روزشمار هفته قرآن، عترت و نماز یک عنوان و یک فعالیت پیشنهادی در نظر گرفته‌شده که امید است با تلاش مربیان پرورشی، معلمان و مدیران مدارس سراسر کشور این هفته باشکوه برگزار شود.

وی بیان کرد: برگزاری جلسات گفتمان دینی با موضوع «انتظار، مهدویت و امام شناسی» برگزاری مسابقات قرآن، احکام و معارف اسلامی، برگزاری جشن‌های عبادت، دیدار با مراجع و علمای دینی، برگزاری محافل قرآنی، تجلیل از حافظان جزء 30 قرآن و برگزاری نمایشگاه‌های موضوعی، تجلیل از خیرین و واقفان قرآنی و حضور در گلزار شهدا از جمله برنامه‌های پیشنهادی برای این هفته است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش کردستان در پایان یادآور شد: افتتاح مراکز دارالقرآن در شهر سنندج، برگزاری نمایشگاه قرآنی با عنوان «دوست من، قرآن» و جشن تکلیف برای دانش‌آموزان از دیگر برنامه‌های هفته قرآن، عترت و نماز است.

انتهای پیام
captcha