20 نامزد انتخابات مجلس در زنجان رد صلاحیت شدند
کد خبر: 3865215
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۵

20 نامزد انتخابات مجلس در زنجان رد صلاحیت شدند

گروه سیاست و اقتصاد ــ رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان زنجان گفت: از بین 231 نامزد انتخابات مجلس صلاحیت 200 نفر تأیید شد و 20 نفر از ادامه کار بازماندند.

20 نامزد انتخابات مجلس در زنجان رد صلاحیت شدندبه گزارش ایکنا از زنجان، حسین میرزاپور، رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان زنجان، عصر چهارشنبه، 27 آذرماه در نشست خبری اظهار کرد: ۲۳۱ نفر از استان زنجان برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی نام‌نویسی کردند.

وی با اشاره به اینکه بررسی صلاحیت‌ داوطلبان از ۱۷ آذرماه امسال آغاز شد، تصریح کرد: پس از بررسی، صلاحیت ۲۰۰ نفر احراز و ۲۰ نفر رد صلاحیت شد و مابقی از ادامه شرکت در انتخابات انصراف دادند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان زنجان ادامه داد: در حوزه انتخابی زنجان و طارم ۱۳۹ نفر ثبت‌نام کرده بودند که از این تعداد ۱۱۶ نفر تایید صلاحیت، ۷ نفر انصراف دادند و ۱۶ نفر نیز رد صلاحیت شده‌اند.

وی به ثبت‌نام ۳۰ داوطلب از حوزه انتخابی ابهر، خرم‌دره و سلطانیه اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۲۹ نفر تایید و یک نفر رد صلاحیت شده است. همچنین در حوزه انتخابی ماه‌نشان ۲۳ نفر ثبت‌نامی داشتیم که همه افراد تایید صلاحیت شدند. در حوزه انتخابی خدابنده نیز ۳۹ نفر ثبت‌نام کرده بودند که ۳۲ نفر تایید صلاحیت شده‌اند.

میرزاپور با اشاره به اینکه در تأیید صلاحیت کاندیداها نگاه سیاسی و قومیتی دخالت نداشت، بیان کرد: کسانی‌که صلاحیت آن‌ها تایید نشده است، می‌توانند از صبح فردا اعتراض خود را به همراه مستندات به دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان در استان اعلام کنند.

وی فرصت اعتراض به عدم تایید صلاحیت را ۴ روز مهلت اعلام کرد و افزود: هیئت نظارت نیز بعد از دریافت شکایات، ۲۰ روز مهلت دارد تا موارد را بررسی و نتیجه را به داوطلبان اعلام کند. ملاک تأیید صلاحیت‌ها مر قانون است.

این مسئول با اشاره به اینکه در همه شهرستان‌ها نظارت با دقت فراوان در حال انجام است، تصریح کرد: بیشترین میزان تخلفات در این دوره از انتخابات مربوط به شهرستان خدابنده است که هیئت نظارت استان با همه توان خود در حال رصد موارد است.

میرزاپور با تاکید بر اینکه انتظار داریم در امور بی‌طرف باشیم، گفت: باید شرایط برای حضور حداکثری مردم در انتخابات فراهم شده و حفاظت از آرای مردم یکی از اولویت‌ها است. البته کاندیداها باید به این مهم توجه داشته باشند که نباید از امکانات دولتی برای تبلیغات استفاده کنند؛ چرا که در صورت مشاهده هر گونه تخلف، با موارد برخورد خواهد شد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان استان زنجان با اشاره به موضوع ورود پول کثیف در انتخابات، با بیان اینکه در این زمینه قانون دقیقی وجود ندارد، افزود: در نظارت‌ها به این موضوع توجه ویژه خواهد شد.

این مسئول با تاکید بر اینکه با هر اقدامی که فضای سالم جامعه را بر هم زند، برخورد خواهد شد، خاطرنشان کرد: کاندیداها باید قانون‌مندی خود را در این ایام نشان داده و از تبلیغات زودهنگام جلوگیری کرده و دیگران را نیز تخریب نکنند؛ چرا که با همه این موارد برخورد قانونی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha