«وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا» را در انتخابات مدنظر قرار دهیم
کد خبر: 3866356
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸

«وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا» را در انتخابات مدنظر قرار دهیم

گروه سیاست و اقتصاد ـ امام جمعه موقت شیراز با اشاره به آیه 103 سوره آل عمران، گفت: باید دستورات خداوند در این آیه و همچنین اهمیت حفظ وحدت را در انتخابات مدنظر قرار دهیم.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوفاضل رضوی اردکانی، امام جمعه موقت شیراز امروز، 3 دی ماه در اجلاسیه معتمدین و ولایت‌مداران ایلات عشایر فارس با اشاره به آیه 103 سوره آل‌عمران «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا وَاذْكُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَیكُمْ إِذْ كُنْتُمْ أَعْدَاءً فَأَلَّفَ بَینَ قُلُوبِكُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا وَكُنْتُمْ عَلَى شَفَا حُفْرَةٍ مِنَ النَّارِ فَأَنْقَذَكُمْ مِنْهَا كَذَلِكَ یبَینُ اللَّهُ لَكُمْ آیاتِهِ لَعَلَّكُمْ تَهْتَدُونَ؛ و همگى به ریسمان خدا چنگ زنید و پراكنده نشوید و نعمت‏ خدا را بر خود یاد كنید آنگاه كه دشمنان [یكدیگر] بودید پس میان دلهاى شما الفت انداخت تا به لطف او برادران هم شدید و بر كنار پرتگاه آتش بودید كه شما را از آن رهانید این گونه خداوند نشانه‏ هاى خود را براى شما روشن مى ‏كند باشد كه شما راه یابید»، گفت: دستورات خداوند در این آیه و اهمیت حفظ وحدت را باید علاوه بر انتخابات، در همه مسائل مهم مورد توجه قرار دهیم.
وی، اتحاد و همدلی را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: 40 سال است که ملت ایران با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کند، دشمنان نیز با دست گذاشتن بر نقاط ضعف در صدد ضربه زدن به نظام هستند اما باید با حفظ وحدت میان خود، در مقابل تمام این توطئه‌های دشمنان مانند 40 سال گذشته ایستادگی كنیم.
امام جمعه موقت شیراز بیان كرد: ملت ایران برای استقلال خود 300 هزار شهید تقدیم نظام مقدس اسلامی کرده‌اند؛ مردم از خون شهدا به این راحتی نمی‌گذرند، البته مشکلات وجود دارد که برخی از آنان نیز به دلیل سوءمدیریت است.
رضوی اردکانی، تاکید امام(ره) و مقام معظم رهبری را بر محور وحدت دانست و گفت: ولایت، مردم و وحدت از ارکان انقلاب اسلامی است که باید مورد توجه قرار گیرند.
وی با اشاره به اینکه دشمنان می‌خواهند اسلام را از چشم مردم بیاندازند، بیان کرد: دشمنان برای براندازی نظام، بمباران تبلیغات دروغ را انجام می‌دهند.
امام جمعه موقت شیراز به اغتشاشات اخیر اشاره کرد و افزود: در حوادث اخیر که مسائل بر سر گرانی بنزین و افزایش قیمت کالاها بود، برخی قرآن‌ها و مساجد را آتش زدند؛ قرآن و مسجد کاری به افزایش کالا نداشت، بنابراین دشمنان در صدد از بین بردن اسلام هستند.
وی همچنین نقش عشایر در مبارزه با استبداد داخلی و استعمار خارجی را بسیار پر رنگ دانست و گفت: کار اصلی جنگ با انگلیس در نهضت جنوب را عشایر انجام داد.
رضوی اردکانی در پایان گفت: در قرن ششم و هفتم عشایر و قشایی‌ها بودند که تا مرز روس‌ها و هند پیش رفتند، صولت دوله نیز یکی از افرادی بود که نقش بسزایی در مبارزه با استعمار خارجی و استبداد داخلی داشت.

انتهای پیام
captcha