تئاتر بچه‌های مسجد به‌دنبال مردمی‌سازی هنر با رویکرد مذهبی است
کد خبر: 3877811
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶

تئاتر بچه‌های مسجد به‌دنبال مردمی‌سازی هنر با رویکرد مذهبی است

رئیس حوزه هنری زنجان گفت: تئاتر بچه‌های مسجد با برخی از مؤلفه‌ها و عناصر تئاتر حرفه‌ای و صحنه‌ای متفاوت بوده و حضور میان اقشار و طبقات مختلف مردمی با رویکرد مذهبی را در نظر گرفته است.

تئاتر بچه‌های مسجد به دنبال مردمی‌سازی هنر با رویکرد مذهبی استبه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، امام جمعه زنجان، شب گذشته، 20 بهمن‌ماه در آیین اختتامیه اولین همایش مردمی بچه‌های مسجد که در حسینیه اعظم زنجان برگزار شد، اظهار کرد: مسجد همواره خاستگاه خیزش‌های مردمی و اجتماعی بوده است و انقلاب نیز با همت بچه‌های مسجدی به‌بار نشسته است.

وی با اشاره به اینکه هدف از آفرینش از زمان پیدایش تا پایان حیات‌ بشر همواره دغدغه انسان‌ها بوده است، ابراز کرد: همه ما از خدا هستیم و به‌سوی او باز خواهیم گشت و همان‌گونه که آغاز زندگی ما با اختیار نبوده، پایان زندگی نیز به اختیار ما نیست؛ ولی اینکه در محدوده زندگی چگونه زندگی کنیم، به انتخاب و اختیار خود ما است.

در ادامه امیر نعمتی، رئیس حوزه هنری زنجان، هنر نمایش را به‌عنوان رسانه‌ای زنده، پویا، اثرگذار و رو در رو با مخاطب دانست و گفت: در کنار اهمیت دادن به محتوا و مضمون آثار نمایشی برگرفته از نیازها، ضرورت‌ها، اولویت‌ها و باورهای فرهنگی و اعتقادی جامعه از ضروریات این هنر است.

وی به نقش آموزشی، تربیتی و آگاهی‌بخشی هنرهای نمایشی اشاره کرد و افزود: هدف از برگزاری برنامه تئاتر بچه‌های مسجد، تربیت نسل جدیدی از نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به هنرهای نمایشی و تزریق آن به بدنه تئاتر استان جهت تولید آثار ارزشمند و متکی بر فرهنگ اسلامی و منطبق با نیازهای روز است.

نعمتی یادآور شد: مسجد همواره خاستگاه بسیاری از حرکت‌های جوانان بوده و هست و در تئاتر بچه‌های مسجد به‌دنبال کشف، جذب، پرورش و تربیت نسل جدیدی از هنرمندان نوجوان و جوان هستیم تا به‌واسطه آن به تولید آثار نمایشی فاخر و ارزشی بپردازیم.

این مسئول تصریح کرد: تئاتر بچه‌های مسجد با برخی از مؤلفه‌ها و عناصر تئاتر حرفه‌ای و صحنه‌ای متفاوت است و حضور میان اقشار و طبقات مختلف مردمی، برای مردم بودن، بدون پیرایه و آراستگی در صحنه سخن گفتن، توجه به قشر جوان و نوجوان، نگاه ویژه به محتوا و مضمون، توجه به نقش آموزشی، تربیتی و اخلاقی و دوری از رقابت‌های رایج جشنواره‌ای از مهم‌ترین مؤلفه‌های ما در این دوره همایش است.

رئیس حوزه هنری زنجان گفت: همایش تئاتر بچه‌های مسجد با گرایش موضوعات مختلف دینی و اجتماعی شامل تاریخ اسلام و ادیان آسمانی، قصص قرآن، زندگی پیامبران‌(ص) و بزرگان دین، روایات و احادیث، سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، با حضور گروه‌های فعال تئاتر مساجد، برگزار شد.

انتهای پیام
captcha