شهید مطهری معلمی بی‌نظیر در عرصه علوم عقلی و نقلی بود
کد خبر: 3895680
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۶
امام جمعه زابل:

شهید مطهری معلمی بی‌نظیر در عرصه علوم عقلی و نقلی بود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کیخا در پیامی به مناسبت روز معلم، گفت: شهید آیت‌الله مطهری‌سیستانی، دانشمندی توانا و معلمی بی‌نظیر در عرصه علوم عقلی و نقلی بودند، ستاره‌ای درخشان از منظومه فکری امام خمینی(ره) که خود را شاگرد کوچک آن بزرگمرد تاریخ می‌دانست.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر کیخا امام جمعه شهرستان زابل به مناسبت روز معلم پیامی صادر کرد. متن پیام به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

نقش معلم در جامعه، نقش انبیاست. انبیاء معلم بشر هستند، معلمین واقعی بشر انبیاء بوده‌اند و به دنبال آنان اولیاء دین و اهل بیت(ع) و سپس عالمان و فقیهان و متخصصان متدین که راه واقعی را نشان داده‌اند و علم واقعی را که نشأت گرفته از علم توحید می‌باشد به بشریت یاد داده‌اند.

روز معلم مصادف است با سالروز شهادت معلم شهید آیت‌الله مطهری‌سیستانی، ایشان دانشمندی توانا و معلمی بی‌نظیر در عرصه علوم عقلی و نقلی بودند، ستاره‌ای درخشان از منظومه فکری امام خمینی(ره) که خود را شاگرد کوچک آن بزرگمرد تاریخ می‌دانست و جان خود را در راه اعتلای علمی انقلاب اسلامی در طبق اخلاص تقدیم کردند و ستاره‌ای نورانی و راهنما و راهگشا در آسمان انقلاب اسلامی شدند.

یکی از زیباترین و اثربخش‌ترین شغل‌های دنیا، شغل با عظمت معلمی است و این کار شریف چون با عشق همراه است هیچ چیز جایگزین آن نخواهد شد، معلم با عشق و ایمان خود می‌تواند در متعلم اثربخش باشد هم به او درس‌آموزی کند و هم اعتقاد و باور و تربیت را در او القا کند، معلم به درستی چون شمع می‌سوزد و به متعلمان روشنایی علم می‌بخشد.

اینجانب روز معلم را حضور تمامی دبیران و آموزگاران عزیز آموزش و پرورش، اساتید گرانقدر دانشگاه و اساتید محترم حوزه‌های علمیه صمیمانه تبریک عرض کرده و توفیق روزافزون این عزیزان را زیر سایه اهل ‌بیت عصمت و طهارت(ع) و در راستای تبعیت از فرمایشات امام خامنه‌ای عزیز و تحقق گام دوم انقلاب اسلامی از خداوند متعال مسئلت دارم.

والسلام علی جمیع عباد الله الصالحین

علی‌اکبر کیخا
امام جمعه شهرستان زابل»

حسین قدس‌نیا
انتهای پیام
captcha