آغاز به کار رادیو محرم / ردیف ۹۵.۵ موج FM
کد خبر: 3917899
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۹

آغاز به کار رادیو محرم / ردیف ۹۵.۵ موج FM

رادیو محرم، شامگاه پنجشنبه ۳۰ مرداد ماه برای چهارمین سال متوالی و با حضور مدیر حوزه‌های علمیه، رئیس صدا و سیمای قم، مدیر رادیو معارف و با پخش پیام آیت‌الله مکارم شیرازی به طور رسمی آغاز به کار کرد.

رادیو محرم راه‌اندازی شد/ ردیف ۹۵.۵ موج FM

به گزارش ایکنا از قم، آیین افتتاح رسمی «رادیو محرم» با حضور جمعی از مسئولان استانی قم، مدیرکل صدا و سیمای این استان، مدیر حوزه‌های علمیه کشور، مدیر رادیو معارف و با پخش پیام آیت‌الله مکارم شیرازی در سالن کوثر صدا و سیمای قم برگزار شد.



مسعود کاویانی، مدیر رادیو معارف در ابتدای این مراسم، بیان کرد: رادیو محرم که با شعر «حسینیه‌ای به وسعت دل‌ها» آغاز به کار می‌کند، پاسخی به یک مطالبه و نیاز اجتماعی در ایام محرم از سوی سازمان صدا و سیما است.

وی اظهار کرد: رادیو محرم در تلاش است تا شیوه عزاداری صحیح و مورد رضای اهل بیت علیهم السلام را در جامعه نهادینه و مقتل‌خوانی را احیا کند.

در ادامه این مراسم صوت پیام آیت‌الله مکارم شیرازی، مرجع عالیقدر جهان تشیع به مناسبت آغاز به کار رادیو محرم پخش شد.

آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور نیز در این برنامه ضمن تقدیر از همه فعالان اقامه عزای حسینی و به‌ویژه دست‌اندرکاران رادیو محرم بیان کرد: یک بُعد عاشورا تجلی تاب‌آوری، صبر و مقاومت است که از سوی حضرت سیدالشهدا(ع) به ما آموخته شد. هیچ‌گاه نگوییم عاشورا عزا و ماتم و افسردگی است؛ عاشورا شور، تحمل و روح حماسه را به بشر می‌بخشد.

در ادامه این مراسم، آیین روضه‌خوانی با نوای مداح اهل بیت برپا شد و در پایان حاضرین به غبارروبی مزار شهدای مدفون در محوطه صدا و سیمای مرکز قم و تجدید میثاق با روح آن شهدای والامقام پرداختند.

 

انتهای پیام
captcha