فرهنگ خوداتکایی و کارآفرینی در مدارس مورد توجه قرار بگیرد
کد خبر: 3918669
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۳

فرهنگ خوداتکایی و کارآفرینی در مدارس مورد توجه قرار بگیرد

رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان با تأکید بر این‌که هنوز مدارس ما نتوانستند خود را با شرایط روز جامعه تطبیق بدهند، گفت: آموزش‌های مدارس بیشتر حول مسائل نظری است، در حالی‌ که فرهنگ خوداتکایی و کارآفرینی در مدارس مورد توجه قرار نگرفته است و باید نهضت بزرگ آموزش مهارتی در مدارس شکل بگیرد.

فرهنگ خوداتکایی و کارآفرینی در مدارس مورد توجه قرار بگیردبه گزارش ایکنا از لرستان، سعید فرح‌بخش، رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان امروز دوشنبه، سوم شهریور در جمع خبرنگاران با تاکید بر این‌که کشور ما در حال توسعه است و با بیکاری فارع‌التحصیلان مواجه است، اظهارکرد: این پدیده در کشور خودنمایی می‌کند اما عوامل مختلفی در آن دخیل است که یکی از آن عوامل به آموزش بر می‌گردد.

وی عامل اثرگذار در افزایش بیکاری فارغ‌التحصیلان را آموزش‌های مدرسه‌ای دانست و با تاکید بر این‌که هنوز مدارس ما نتوانستند خود را با شرایط روز جامعه تطبیق بدهند، ادامه داد: آموزش‌های مدارس بیشتر حول مسائل نظری است این در حالی‌است که فرهنگ خوداتکایی و کارآفرینی در مدارس مورد توجه قرار نگرفته است و باید نهضت بزرگ آموزش مهارتی در مدارس شکل گیرد.

فرح‌بخش با ذکر این مطلب که نهادینه کردن مهارت‌آفرینی باید از مدارس آغاز شود، افزود: در جامعه با جوانانی مواجه هستیم که خوداتکایی در آنان وجود ندارد و از طرفی آموزش‌ها در مدارس و دانشگاه متناسب با شرایط با بازار کار مطابق نیست.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان با اشاره به این‌که در این دانشگاه ۷۰ درصد آموزش‌ها در مقطع کاردانی شکل می‌گیرد، تصریح کرد: رشته‌هایی را دنبال می کنیم که نیاز جامعه است و از رشته‌هایی که نیاز نیست پرهیز کرده و به کیفیت‌بخشی توجه می‌کنیم.

فعالیت ۱۷ مرکز علمی کاربردی در لرستان/ پذیرش دانشجو از ۴ شهریور

فرح‌بخش با تاکید بر این‌که آن دسته از مراکز علمی کاربردی که در سطح استان از کیفیت برخوردار نبودند موقتاً تعطیل شده است، تصریح کرد: در چهار سال گذشته ۳۲ مرکز داشتیم و در حال حاضر ۱۷ مرکز فعال داریم که در مهر امسال می‌توانند دانشجو بگیرند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان با اشاره به این‌که راهکار بیکاری در سال جهش تولید توجه به آموزش مهارتی است، تصریح کرد: رسانه‌ها در جهت هدایت جوانان به رشته‌های مهارتی ورود کنند.

وی با ذکر این مطلب که در سال جدید به‌واسطه شرایط کشور آموزش‌های دانشگاه علمی کاربردی لرستان به شکل مجازی است، افزود: مهرماه امسال در ۱۰۹ رشته کاردانی جذب دانشجو خواهیم داشت که ۸ رشته آن جدید است این در حالی‌است که پذیرش از ۴ شهریور تا ۱۱ شهریور خواهد بود و از طرفی پذیرش دانشجو در دوره‌های کارشناسی در ۶۳ رشته خواهد بود که ۲ رشته آن جدید است کمااینکه موعد پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی از ۱۱ تا ۱۸ شهریور انجام خواهد شد.

فرح‌بخش با ذکر این مطلب که در سطح استان ۶ هزار دانشجو در مراکز علمی کاربردی لرستان مشغول به تحصیل هستند، گفت: تاکنون ۴۰ هزار دانشجو از مراکز علمی کاربردی لرستان  فارغ التحصیل شدند این در حالی‌است که استان لرستان به‌لحاظ فارغ‌التحصیلی بین ۱۰ استان اول کشور است.

انتهای پیام
captcha