شتاب‌بخشی به سیر نزولی کرونا نیازمند تشدید اقدامات پیشگیرانه است
کد خبر: 3944950
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳

شتاب‌بخشی به سیر نزولی کرونا نیازمند تشدید اقدامات پیشگیرانه است

استاندار اردبیل سرعت‌بخشی به فعالیت‌ها و برنامه‌های پیشگیرانه در حال اجرا برای کاهش شیوع کرونا را ضروری دانست.

شتاب‌بخشی به سیر نزولی کرونا نیازمند تشدید اقدامات پیشگیرانه استبه گزارش ایکنا از اردبیل، اکبر بهنام‌جو، استاندار اردبیل، ۱۲ دی ماه در دیدار با عوامل اجرایی طرح شهید سلیمانی در مسجد امام علی(ع) کارشناسان اردبیل، گفت: بر اساس آمار‌های دانشگاه علوم پزشکی استان، تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌ها ثابت مانده و این ثابت ماندن مانعی برای بهبود وضعیت حاکم کرونا بر استان است.

وی بیان کرد: با سرعت بخشی به اقدامات و پرهیز از عادی پنداری در بین مردم نسبت به این بیماری باید سرعت کاهش بستری‌ها را شتاب بخشیم.

استاندار اردبیل ظرفیت پایگاه‌های محله‌ای در تاثیرگذاری بر مردم را بالا دانست و تصریح کرد: نظارت عوامل اجرایی پایگاه‌ها بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در بین اهالی محلات گام مهمی در راستای کاهش شیوع کرونا و تعداد بستری‌ها است.

بهنام جو اظهار کرد: کاهش تعداد بستری و فوتی ناشی از کرونا در استان به منزله مهار کرونا نیست و باید با آگاه سازی مر م نسبت له این موضوع از عادی پنداری در خصوص کرونا جلوگیری کنیم.

وی افزود: عوامل اجرایی همانگونه که در خصوص رعایت پروتکل‌ها و فاصله گذاری اجتماعی آگاهسازی می‌کنند، لازم است بر رعایت زمان قرنطینه بیماران کرونایی محله در منزل و یا نقاهتگاه‌ها نیز نظارت داشته باشند.

استاندار اردبیل ادامه داد: بی توجهی به رعایت زمان استاندارد برای ماندن در قرنطینه بر شیوع و افزایش تعداد بیماران تاثیر گذار بوده و مانع از بهبود وضعیت در استان می‌شود.

بهنام جو با اشاره به وجود بیماری زمینه‌ای به عنوان یکی از عوامل مهم در ابتلا به کرونا، خواستار آگاه سازی افراد دارای بیماری زمینه‌ای و مراقبت از این قشر در محلات شد.

وی افزود: عوامل اجرایی پایگاه‌ها مراقبت و آگاه سازی افراد دارای بیماری زمینه‌ای را نیز مانند افراد دارای قرنطینه انجام دهند تا زمینه ابتلای این افراد کاهش یابد.

وی در ادامه با اشاره به عادی پنداری از سوی برخی افراد در محله نسبت به موضوع گفت: این افراد با ادعای اینکه کرونا مهار شده اقدام به برگزاری دورهمی، میهمانی کرده و یا به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی مقید نیستند.

استاندار اردبیل تصریح کرد: عوامل اجرایی پایگاه‌ها باید نسبت به این موضوع نیز حساس بوده و با آگاه‌سازی و تذکر به این افراد، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و خصوصا ماسک را به آنان یادآور شوند.

بهنام جو در جریان این دیدار گفت: این طرح با مزین بودن به نام شهید سلیمانی به صورت موفق اجرا شده و ادامه روند کنترل در قالب این طرح در بهبود وضعیت کرونا موثر خواهد بود.

انتهای پیام
captcha