همایش «بازخوانی اندیشه‌های شهید مطهری در مواجهه با مسائل روز» برگزار می‌شود
کد خبر: 3950862
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴

همایش «بازخوانی اندیشه‌های شهید مطهری در مواجهه با مسائل روز» برگزار می‌شود

دبیر اجرایی همایش بین‌المللی «بازخوانی اندیشه‌های شهید مطهری در مواجهه با مسائل روز» گفت: مراسم افتتاحیه این همایش با سخنرانی آیت‌الله جوادی آملی، پروفسور فون استوش از آلمان و هانی ادریس از مراکش در روز یکشنبه، 12 بهمن‌ماه، برگزار می‌شود.

ثبه گزارش ایکنا، نشست خبری همایش «بازخوانی اندیشه‌های شهید مطهری در مواجهه با مسائل روز» 11 بهمن با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی مهدوی‌راد، دبیر علمی و محمدباقر خراسانی، دبیر اجرایی همایش در مجمع عالی حکمت اسلامی، برگزار شد.

خراسانی با بیان اینکه 13 بهمن سال روز ولادت شهید مطهری است، گفت: 13 بهمن‌ماه سال 98 مصادف با صدمین سال تولد ایشان بود و بنا هم بر این بود که این کنگره بین‌المللی در همان سال برگزار شود، ولی به علت انتخابات و کرونا به تعویق افتاد.

وی با بیان اینکه حدود 31 مرکز علمی، فرهنگی و اجرایی در برپایی این کنگره همکاری دارند، افزود: این همایش از 13 تا 15 بهمن‌ماه یعنی از ولادت شهید تا میلاد باسعادت صدیقه طاهره(س) به صورت مجازی برگزار می‌شود و در مجموع 160 چکیده و صد اصل مقاله به دبیرخانه همایش رسید که در نهایت 70 مقاله پذیرفته شدند.

خراسانی با بیان اینکه مقالاتی به زبان انگلیسی و عربی هم به همایش ارسال شده و در مجموع اندیشمندانی از 22 کشور به دبیرخانه اثر فرستاده‌اند، تصریح کرد: خوشبختانه اندیشمندانی از کشورهای آلمان، بوسنی، ترکیه، افعانستان، کویت، عراق، سوریه، نروژ، هند، عربستان، آرژانتین، کلمبیا، لهستان و ... مقالاتی فرستاده‌اند و در سه روز همایش در پنل‌های جداگانه عربی و انگلیسی به ارائه مقالات می‌پردارند.

سخنرانی آیت‌الله جوادی آملی

دبیر اجرایی همایش اظهار کرد: افتتاحیه همایش یکشنبه شب، 12 بهمن‌ماه از ساعت 18:30 با سخنرانی آیت‌الله جوادی آملی و به صورت مجازی آغاز خواهد شد؛ در ادامه پروفسور «فون استوش» از آلمان و دکتر «هانی ادریس» از مراکش سخنرانی خواهند کرد.

مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی با بیان اینکه برنامه‌های همایش از روز 13 بهمن شروع می‌شود، ادامه داد: هر روز صبح، عصر و شب، پنل‌های مجازی برگزار می‌شود و در مجموع بیش از 40 شخصیت داخلی مقالات خود را در این پنل‌ها ارائه می‌کنند.

وی افزود: در بخش عربی همایش هم در هر سه روز پنل خواهیم داشت، ولی در بخش انگلیسی فقط روزهای 13 و 14 بهمن‌ماه ارائه مقاله وجود دارد. بخشی هم به زبان اسپانیولی در همایش وجود دارد و مقالاتی به این زبان ارائه و ترجمه می‌شود.  

دبیر اجرایی همایش با بیان اینکه دو میزگرد هم از کشور ترکیه در راستای موضوعات همایش برگزار می‌شود، تصریح کرد: همچنین کسانی که خواهان دریافت گواهی علمی از همایش هستند، می‌توانند از طریق ارسال عدد 4 به شماره 1000404404 ثبت‌نام کنند و در پایان همایش برای آنها گواهی صادر خواهد شد. همچنین برای دریافت لینک‌های پخش زنده همایش می‌تواند عدد دو را به شماره 1000404404 ارسال کنند.

خراسانی با تجلیل از همکاری مراکز همکار به خصوص جامعةالمصطفی(ص)، دانشگاه مجازی المصطفی(ص)، مجمع عالی حکمت اسلامی، اضافه کرد: شخصیت‌هایی که قرار است به ارائه مقاله بپردازند، در تراز بالای علمی هستند و 40 شخصیت سخنرانی خواهند کرد. اختتامیه همایش هم چهارشنبه‌شب بعد از نماز مغرب و عشاء به صورت مجازی برگزار می‌شود که متعاقباً اطلاع‌رسانی می‌شود.   

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان می‌توانند برای استفاده از پخش آنلاین فارسی همایش به نشانی tv.mou.ir و برای پخش آنلاین عربی و انگلیسی به نشانی mou.ir/mutahhari مراجعه کنند. همچنین ثبت‌نام ویژه افراد متقاضی دریافت گواهینامه حضور در همایش از طریق portal.motahari.ir/ir امکان‌پذیر است.

انتهای پیام
captcha