طرح «یاس» ویژه مددجویان در زنجان اجرا می‌شود
کد خبر: 3960983
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹
از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) زنجان؛

طرح «یاس» ویژه مددجویان در زنجان اجرا می‌شود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان گفت: طرح «یاس» با هدف کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و توانمندسازی مددجویان در زمان بروز سوانح و بلایای طبیعی انجام می‌شود.

اجرای طرح «یاس» در کمیته امداد زنجانهدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: به‌منظور بهره‌گیری از ظرفیت بین بخشی و توانمندسازی جامعه هدف این نهاد در ابعاد مختلف فردی، اجتماعی، روانشناختی و فرهنگی، کمیته امداد امام خمینی (ره) با همکاری جمعیت هلال احمر طرح مشترکی را با عنوان طرح یاس «یاران آسیب‌ستیز» اجرا می‌کند.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح دختران تحت حمایت این نهاد مقدس در خصوص شیوه‌های مواجهه با بحران و بلایای طبیعی، آشنا می‌شوند، افزود: مددجویان کمیته امداد در این طرح با کمک‌های اولیه، مشاوره و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی توسط مربیان جمعیت هلال احمر استان زنجان آشنایی پیدا می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان ادامه داد: این افراد بهره‌مند از آموزش‌های هلال احمر در صورت بروز بحران می‌توانند به خانواده و اعضای محله خود کمک کرده و از آلام آن‌ها بکاهند که در طرح یاس با ارائه آموزش‌های اجتماع‌محور فرد توان انجام کار مشارکتی را پیدا می‌کند و منجر به ایجاد هماهنگی و افزایش تاب‌آوری در ابعاد مختلف می‌شود.

وی تصریح کرد: با اجرای کامل این طرح مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان به عنوان مسئولان و رابطان خانه‌های هلال در حاشیه شهرها، سازماندهی شده و آموزش‌های لازم در حوزه ارتقای عزت نفس و پذیرش مسئولیت اجتماعی، ارتقای سطح دانش، کمک‌های اولیه، آشنایی با حوادث و سوانح، نحوه مقابله با آن‌ها و ترویج فرهنگ خودامدادی و دگرامدادی را اخذ می‌کنند تا در زمان وقوع حوادث و آسیب‌های اجتماعی مداخله کنند.

انتهای پیام
captcha