لرستان؛ میزبان مرحله منطقه‌ای جشنواره «ترنم فتح»
کد خبر: 3967935
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵

لرستان؛ میزبان مرحله منطقه‌ای جشنواره «ترنم فتح»

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان از برگزاری مرحله منطقه‌ای چهارمین جشنواره ملی «ترنم فتح» با حضور استان‌های همدان، کردستان، کرمانشاه به میزبانی لرستان خبر داد.

لرستان؛ میزبان مرحله منطقه‌ای جشنواره «ترنم فتح»محسن رشیدی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به برگزاری جشنواره «ترنم فتح» در سه مرحله کشوری، منطقه‌ای و استانی، گفت: این جشنواره بین گروه‌های موزیک نیروهای مسلح کل کشور برگزار می‏‌شود که امسال استان لرستان میزبانی مرحله منطقه‌ای این جشنواره را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه در مرحله منطقه‌ای جشنواره ترنم فتح استان‌های همدان، کردستان، کرمانشاه و لرستان شرکت دارند، افزود: گروه‌های برتر شرکت‌کننده در مرحله منطقه‌ای به مسابقات کشوری راه پیدا می‌کنند.

رشیدی در ادامه به قدمت و سابقه طولانی موسیقی در یگان‌های نظامی که قبلاً در قالب شیپور و نقاره بوده است، اشاره کرد و ادامه داد: در گذشته شیپور و نقاره به عنوان مارش جنگی به کار می‌رفت و استفاده از این مارش با اهدافی مانند آگاهی از خطر، اطلاع‌رسانی برای پیشروی‌ها و عقب‌نشینی‌ها استفاده می‌شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با بیان اینکه متولی مسابقات ترنم فتح ادارات کل حفظ آثار دفاع مقدس، معاونت هنری سینمایی است، اظهار کرد: این جشنواره با اهداف تقویت آرمان‌های دفاع مقدس مبتنی بر منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، تلاش برای تعمیق و هویت ملی و تحکیم وحدت و انسجام ملی، معرفی و گسترش موزیک نظامی با بهره‌مندی از توانایی هنر نظامی، ارتقاء سطح نوازندگان و جلوگیری از نفوذ تهاجم و نفوذ فرهنگی بیگانگان برگزار می‌شود.

وی بازآفرینی حماسه‌های هشت سال دفاع مقدس، تقویت روحیه حماسی وسلحشوری جوانان، ارتقای کیفی رشد و توسعه هنری نیروهای مسلح در حوزه آهنگ و موسیقی حماسی را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره ذکر کرد و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، اگر وضیعت سفید باشد همه استان‌های منطقه در مرحله منطقه‌ای این جشنواره که قرار است با میزبانی لرستان برگزار شود، حضور پیدا می‌کنند و مدت برگزاری بستگی به تیم‌هایی دارد که حضور پیدا می‌کنند.

انتهای پیام
captcha