طرح تربیت مروج فرهنگ قرآن کریم برگزار می‌شود
کد خبر: 3974925
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶
به همت اداره قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه؛

طرح تربیت مروج فرهنگ قرآن کریم برگزار می‌شود

مدیر قرآن و حدیث معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه از آغاز ثبت‌نام دوره تربیت مربی مروج فرهنگ قرآن کریم خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن حسینی، مدیر اداره قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه، سه‌شنبه، 11 خرداد، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: براساس سیاست تربیت مروجان توانمند فرهنگ قرآن، ضروری است که ضمن شناسایی نیرو‌های مستعد در امر تبلیغ و ترویج، به توانمندسازی آنان بر پایه روش‌های نوین نظام‌یافته و یکپارچه توجه شود. لذا برگزاری دوره تربیت مربی مروج قرآن کریم در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: این دوره‌ها با هدف ترویج فرهنگ قرآن کریم و ایجاد زمینه‌ انس با کتاب وحی، آشنایی با فنون و روش‌های نوین ترجمه، مفاهیم، نکات تفسیری قرآن، سبک زندگی قرآنی، سنت‌ها و قالب‌های انتقال مفاهیم قرآنی و تربیت و توانمندسازی مبلغان و مروجان فرهنگ قرآن با جامعه هدف طلاب پایه ۶، فضلای سطوح عالی، مبلغان طرح هجرت و روحانی مستقر، ائمه جماعات مدارس و مساجد و مبلغان و فعالان قرآنی حوزوی مؤسسات برگزار خواهد شد.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: این دوره با همکاری ستاد تفسیر حجت‌الاسلام‌ والمسلمین قرائتی برگزار می‌شود و داوطلبان پس از احراز شرایط گزینش، در مدت یک هفته (۵۲ ساعت آموزشی) در آن شرکت و پس از موفقیت در آزمون‌ها گواهینامه پایان دوره را اخذ می‌کنند.

حسینی افزود: از شرایط شرکت در این دوره، تلبس به لباس روحانیت و قبولی در مصاحبه ورودی است. این طرح ویژه تابستان و به دو صورت متمرکز ستادی و استانی برنامه‌ریزی شده و استان‌های متقاضی برگزاری دوره می‌بایست درخواست خود را از تاریخ ۱۲ لغایت ۲۰ خرداد به ستاد ارسال کنند. زمان ثبت‌نام دوره متمرکز کشوری نیز از ۱۲ لغایت ۲۴ خرداد و زمان مصاحبه و گزینش متقاضیان ۲۵ تا ۲۸ خردادماه است. اسامی پذیرفته‌شدگان ۲۹ خرداد اعلام خواهد شد و زمان برگزاری دوره از یکم تیر تا یکم مرداد سال جاری است.

مدیر قرآن و حدیث مزایای این دوره را اعطای گواهی‌نامه پایان دوره و جوایز به نفرات برتر، به‌کارگیری فارغ‌التحصیلان موفق به عنوان مربی در برنامه‌های ترویجی قرآن و حدیث و نیز بهره‌مندی از اساتید برجسته دوره دانست و گفت: توجه به آیین‌نامه، دستورالعمل و فرم ابلاغی لازم است و ان‌شاءالله این فعالیت‌ها زمینه پیشرفت حوزه‌های علمیه را فراهم سازد.

انتهای پیام
captcha